Opvoerpomp koopadvies gevraagd - welke heeft een grote capaciteit en past direct op een tuinslang?


Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Berichten
1,196
Momenteel gebruik ik om het water uit m'n aquarium naar de gootsteen te pompen een sicce syncra silent 1.0 opvoerpomp. Capaciteit van 950L/h.
Dat ding heeft mijn leven een boel makkelijker gemaakt. Ben er heel blij mee en hij is superstil. Past gelijk een tuinslang op. Topding. Maar, voor een rio 450, wat traag ;).

Ik was benieuwd of iemand me een opvoerpomp kan aanraden die sneller is dan deze. Ik zie dat de sicce 1.5 een capaciteit heeft van 1350L/h. Er bestaat ook nog een 2.0 versie, maar daar past dan weer geen tuinslang direct op (en dat heb ik liever wel want ik heb een aquariumspecifiek toegewijde gardena-set die ik makkelijk in kan rollen etc). Ik was benieuwd of iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde pomp en me dat aan kan raden. Of juist af kan raden. Dank alvast!
 
voor verversen van oa ook een rio 450 heb ik een superfisch eco 2000, geruisloos en snel en doet niet moeilijk als hij ff droog draait. De bak is zo half leeg hoor. En gardenia heb ik er zelf naar laten verlopen. In niet heel mooi, maar hoevaak zie je dat ding, niet continue neem ik aan.

gr

Mark
 

Bijlagen

  • sup2000.jpg
    sup2000.jpg
    188.6 KB · Weergaven: 52
Oh wat handig hoe je dat verloopstukje gemaakt hebt! Dank je voor de foto! Dit is inderdaad een prima oplossing. Wat heb je ertussen geklemd, dat groene onder je tie wrap?

voor verversen van oa ook een rio 450 heb ik een superfisch eco 2000, geruisloos en snel en doet niet moeilijk als hij ff droog draait.
Dank! Dat is wat ik van die sicce ook zo fijn vind, dat ie zowel nat als droog opgesteld kan. Misschien kijk ik dan toch eens naar die sicce 2.0 of 2.5 nu je me er op hebt gewezen dat een verloopstukje zo gemaakt is ;). Ik houd die superfish in gedachten ook!
 
"Wat heb je ertussen geklemd, dat groene onder je tie wrap? "

Oh, da's gewoon ook een klein stukje slang, om de binnenmaat van de siliconenslang en de buitenmaat van de tuinslang te overbruggen. Het ziet er niet uit natuurlijk, maar voor verversen is het goed genoeg. Vroeger zat ik met emmers te klooien, nu dompel ik de pomp erin op de hoogte die ik wil, gardenia koppeling aan de tuinslang die al klaar ligt, ik ga een biertje drinken of wat nuttigs doen, en een kwartiertje later kijk ik wel weer.

ZO makkelijk joh, en nooit meer natte voeten.

gr

Mark

nabewerking : die superfisch heeft een mega lang electriciteitssnoer, ook fijn dat je altijd een stopcontact kunt bereiken.
 
Zou eerder een dikkere slang nemen dan een andere pomp..
Je krijgt op een gegeven moment niet meer water door je slang ivm weerstand in de slang
 
Zou eerder een dikkere slang nemen dan een andere pomp..
Goed punt!! Dank! Niet aan gedacht! Ik ga een der volgende waterwissels eens timen hoe lang het duurt voor ik de helft uit de bak heb gepompt. Kijken hoe snel dat netto in mijn geval is. En of het dus zin heeft om er een sterkere pomp aan te hangen of niet.

Oh, da's gewoon ook een klein stukje slang, om de binnenmaat van de siliconenslang en de buitenmaat van de tuinslang te overbruggen. Het ziet er niet uit natuurlijk, maar voor verversen is het goed genoeg. Vroeger zat ik met emmers te klooien, nu dompel ik de pomp erin op de hoogte die ik wil, gardenia koppeling aan de tuinslang die al klaar ligt, ik ga een biertje drinken of wat nuttigs doen, en een kwartiertje later kijk ik wel weer.

ZO makkelijk joh, en nooit meer natte voeten.
Dank! Hoe lang duurt het voor je je bak half leeg hebt? Weet je dat? Dan kan ik dat straks even vergelijken met mijn eigen meting.
En helemaal mee eens, dat gedoe met emmers deed ik vroeger ook tot michelle1 me het licht heeft laten zien en die tip gaf over de opvoerpomp, hehe. Nog steeds eeuwig dankbaar om 😅🙏.
 
Goed punt!! Dank! Niet aan gedacht! Ik ga een der volgende waterwissels eens timen hoe lang het duurt voor ik de helft uit de bak heb gepompt. Kijken hoe snel dat netto in mijn geval is. En of het dus zin heeft om er een sterkere pomp aan te hangen of niet.


Dank! Hoe lang duurt het voor je je bak half leeg hebt? Weet je dat? Dan kan ik dat straks even vergelijken met mijn eigen meting.
En helemaal mee eens, dat gedoe met emmers deed ik vroeger ook tot michelle1 me het licht heeft laten zien en die tip gaf over de opvoerpomp, hehe. Nog steeds eeuwig dankbaar om 😅🙏.
In een minuutje of 20 is het wel weer gedaan hoor, ik kijk niet echt op de klok. Uitpompen gaat wel sneller dan vullen, maar dat komt door mijzelf, ik wil geen wervelingen en ik wil netjes de hardheid (en zout in de andere bak) en temperatuur bij regelen zodat er geen grote schommelingen onstaan.
 

Terug
Bovenaan