Wat is er nieuw

Opzoek naar een kast

• Onderwerp starter Onderwerp starter MikeE
  • Startdatum Startdatum

MikeE

Well-known member
Lid geworden
22 april 2020
Leeftijd
37
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist ontdekt dat mijn huidige kast niet geschikt is voor mijn aquarium.
Deze staat veel te scheef nu en ben daarom met spoed opzoek naar een geschikte kast voor onder m'n bak.

De hoogte moet minimaal 80cm zijn.

Breedte is minimaal maal 60cm
Diepte is minimaal 40cm.
Het liefst wit maar gezien de situatie ben ik met alles tevreden.

Kijk eens naar keukenkastjes van die maat , daar zit vaak iets bij die zeer geschikt zijn.
Als de achtrewand simpel is kan je deze makkelijk aanpassen

Een kast zoals die laatste zijn nu online in de aanbieding bij pet's place. 50 euro dacht ik.

Is je kast scheef of de vloer? In het tweede geval zou ik een kast halen die je waterpas kan zetten (en er een extra houtje onderzetten voor de zekerheid.

Bedankt allemaal voor het mee kijken en denken.
Helaas is er niets in de omgeving bij mij.. Alles wat ik zie is veel te ver rijden.
Ik ben nu aan het kijken bij petsplace wat mogelijk is.

Is je kast scheef of de vloer? In het tweede geval zou ik een kast halen die je waterpas kan zetten (en er een extra houtje onderzetten voor de zekerheid.
Nee helaas m'n meubel zelf zakt door in het midden, ik had de bak al aan de zijkant staan om dit te voorkomen, helaas niet geslaagd.

Nee helaas m'n meubel zelf zakt door in het midden, ik had de bak al aan de zijkant staan om dit te voorkomen, helaas niet geslaagd.
Kan je geen plaat onder je aquarium leggen zodat het op beide zijkanten steunt?

Kan je geen plaat onder je aquarium leggen zodat het op beide zijkanten steunt?
Denk niet dat dit gaat lukken, de kast is 1, 80m breed.
Ik heb geen plank liggen die zo lang is.

Kast zelf aan passen niet mogelijk paar staanders er tussen en klaar. (of de boven plaat moet vervormd zijn)

Zit er geen krinloopwinkel in de buurt? Ik heb mijn vorige Juwel Rio 180 aquarium jaren lang op een dressoir kastje gehad. Ik heb de bovenste plaat na een jaar verstevigd met een extra plank.

Metod keukenkastje van Ikea, geen honinggraat maar Spaanplaat zoals bv die van Juwel. 80 cm hoog en met plank 40 cm diep. Kleur kast en van deuren, afwerking, binnenlades, scharnieren etc volop keuze. Met een hoogte van 80 cm en 40cm diep wel vastschroeven aan de muur. Gaat bij deze kast heel simpel. En heel stevig. Is tenslotte ook voor een keuken bedoeld!

Kast zelf aan passen niet mogelijk paar staanders er tussen en klaar. (of de boven plaat moet vervormd zijn)
Dit is wat ik tijdelijk heb gedaan tot ik, een kast heb gevonden.

Bedankt voor de tips en hulp allemaal.
Ik heb eindelijk een nieuw kast voor onder m'n bak.
Hij staat weer mooi recht.
Het ziet ook nog is mooier uit.

Bijlagen

• IMG_20200601_181409.jpg
    IMG_20200601_181409.jpg
    419.6 KB · Weergaven: 139
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Dat is een mooi kastje hoor. Je aquarium staat er goed bij en fijn dat je bakje nu ook weer mooi recht staat! :petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan