Wat is er nieuw

Opzoek naar mooi koppel

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissieJ
  • Startdatum Startdatum
V

VissieJ

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een bak van 100*50*50.
Momenteel heb ik de inrichting gedaan (zwart grind 1-3mm, vallisneria gigantea, kienhout).
hier heb ik nu de volgende bewoners inzitten;
- 3x l144 long fin (1grote man, 2kleinere)
- 2x modderkruiper
- een paar crystal red garnalen
Nu ben ik op zoek naar wat nieuwe vissen. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Pauwoog(oscar).
Echter snap ik dat ik dan mijn garnalen niet kan houden omdat dit voer is.
Is het mogelijk om deze Pauwoog(kleine exemplaren) te houden met de longfins?
Of is dit niet aan te raden en weten jullie mooie alternatieven koppels?

Alvast bedankt.

Pauwoog cichliden (oscars)worden zo'n 35cm groot of nog groter en die kun je onmogelijk in een bakje van een meter houden.
Die moeten zeker een bak hebben van 2 meter lengte en daar kun je geen enkele kleine vis bij steken want dat word allemaal op gegeten.
Wat in de bek past verdwijnt voorgoed en zie je dus nooit meer terug.

Pauwooggrondels daarentegen kun je er perfect in houden das geen enkel probleem.

Ja ik denk dat je voor deze bak eerder moet denken aan dwerg chicliden.
Hoe dat in combinatie met de longfins werkt geen idee.

Die modder kruipers kun je daar iets preciezer over zijn.

Kleine pauwogen worden groot, en groeien ook nog is heel snel. Tenzij je een 2 meter bak hebt is dat geen optie.

Je moet het echt gaan zoeken in de scholenvisjes, dwergcichliden ect.

Ik zou het inderdaad ook in de wat kleinere vissen gaan zoeken. Op grind zou ik zelf niet gaan voor Apistogramma soorten, maar kijk bijvoorbeeld eens naar Laetacara soorten.
Je kunt ook nog kiezen voor een koppel gourami's, bijvoorbeeld diamantgoerami's en honinggoerami's. Je zou ook nog kunnen gaan voor kilivissen, zoals Aphyosemion australe.
Let dan inderdaad wel op met de garnalen. Wat in de bek past gaat er ook in en alle genoemde vissen zullen zeker jonge garnalen opeten.

Het is allemaal nog niet zo simpel maar met de juiste hulp hier zal je wel aan een supermooi visbestand komen hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan