Oscars met heckelli


rikkertjacob

Well-known member
Lid geworden
6 april 2016
Berichten
87
Goedenavond allemaal,

sind afgelopen maand een 6 tal oscars overgenomen van een kennis die een nest had. De oscars zijn nu rond een cm of 8 en zitten nu in een 120x55x50 bak. Over 3 maandjes krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning en is het de bedoeling dat er een bak komt van 180x70x70. van de oscars wil ik uiteindelijk een koppel overhouden. Nou vroeg ik mij af of hier ook heckelii’s bij kunnen of een andere mooie cichlide soort.

Tips en alternatieve zijn van harte welkom.
 
ik heb me een hele tijd verdiept in de astronotus ocellatus, wegens het wellicht zelf houden (wat niet gebeurd is).

wat ik begrepen heb is dat je een vis moet hebben die tegengas kan geven, anders worden ze ondergesneeuwd.
als ik de Acarichthys heckelii een beetje inschat n.a.v. de beschikbare informatie zie ik deze vissen niet genoeg weerstand geven.

met engelse zoektermen kom je in dit geval vaak meer informatie tegen, houd wel in je achterhoofd dat we dan vaak weer op Amerikaanse sites terecht komen die soms wel is wat te makkelijk denken over bakmaten ect.
 
Ik heb ze ooit samen gehad en de Oscar keek niet om naar de heckelli's.
 
Ik heb ze wel is gezien met heros en uaru's misschien ook een optie
 
Even voor mijn beeld, met Oscar bedoel je de Pauwoog cichliden?
 
In het algemeen wordt met 'Oscar' inderdaad Astronotus ocellatus ofwel de pauwoogcichlide bedoeld.
In combinatie met Acaridhthys heckeli vrees ik dat je die weinig of niet gaat zien.

In een bak van zo'n 800 liter (mits met veel schuilplaatsen) lijkt de combinatie met een Heros- en/of een Arua-soort me wel mogelijk.
Liefst met een mooie school in de bovenlaag, bijvoorbeeld Nannobrycon eques (penseelvis) of Gasteropelecus sternicla (zilverbijlzalm).
 

Terug
Bovenaan