kellemes
Well-known member
Ok, dank Bertus en John 😉
kellemes zei:Ik kaap dit topic even. 😉
Ik zit ook te dubben over een osmoseapparaat.. 1 van de 2 bovenaan de volgende pagina.. https://www.osmoseapparaat.nl/aanbiedingen.html?___store=nl , weet nog niet welke omdat ik het verschil zo niet zie..
Ik zal in eerste instantie maar weinig nodig hebben, ik schat wekelijks <20 liter en ik zal dus ook maar eens per week osmosewater willen tappen.
Ik lees overal dat het membraan niet droog mag komen te staan na eerste gebruik, is dit iets waarvoor ik nog iets speciaals moet doen, cq aanschaffen?
Verder lees ik nog dit..Wat is dit voor ding? Is er een extra handeling die met deze stromingbegrenzer dient te worden verricht voor het 'spoelen van het membraan'?Alle osmose apparaten beschikken verder over een externe stromingsbegrenzer voor het eenvoudig spoelen van het membraan en welke zorgt voor de juiste verhouding osmose/afvalwater.
jessicapilon zei:Stikkers van Dennerle en een dubbele prijs denk ik 😉
biljoenblik zei:jessicapilon zei:Stikkers van Dennerle en een dubbele prijs denk ik 😉
Daar heb je een goed punt. Achteraf bezien, had ik beter gelijk een osmopure 75ST kunnen kopen.
Maar ja, achteraf......
kellemes zei:@Marcel: Dank voor de info.
Heeft het wat jou betreft zin/nut om daarbij een "Filmtec membraan" aan te schaffen? Of is de hogere opbrengst voor het bedoelde gebruik te verwaarlozen?
Bertus zei:Zet jij er een opvoerpomp op, om de druk op te voeren.
Met zeg,3 m.of meer. scheelt het al.
EEn CV. pomp is sterk, en kan hoog oppompen.
Coulibaly zei:Heeft zo'n osmose apparaat zin wanneer je...
a) een gezelschapsbak hebt. Ik heb geen Discussen of zo.
b) De pH al verlaagt met een CO2 installatie
?
kellemes zei:Osmose verlaagd niet direct de ph.. wel de kh, die zou 0 moeten zijn, dus ph kan van alles zijn aangezien er geen buffer meer is. Kan in eerste instantie 7 zijn, en een paar uur later 6, nagenoeg onvoorspelbaar, geen buffer dus.
Gebruik van osmose kan het dus makkelijker maken de ph te sturen, als je leidingwater een hoge kh heeft.
Als je bak nu lekker loopt zou ik er niet aan beginnen, osmose is bijna puur water, nauwelijks/geen voedingsstoffen meer voor planten, mineralen ed.. waaraan ook dieren behoefte hebben.
Ik weet niet hoe discus-houders dat doen eigenlijk, garnalenhouders zullen veelal mineralen moeten bijdoseren.
In gebieden waar leidingwater van slechte kwaliteit is zou het zin kunnen hebben om gebruik te gaan maken van osmose.
Een kH van nul? Moet die niet eerder ongeveer tussen 5 en 10 zitten?
hallo wat moeten de waardes zijn voor osmose water,
Gapak
kan ik hiervoor ook co2 gebruiken uit een fles?
geleidbaarheid en PH kan ik inderdaad meten moet dit water van een bepaalde temperatuur zijn , is hiervoor ook een staffellijst ?
Gr Henk
Een lid hier die garnalen houdt heeft hoge gradaties cb en gebruikt osmose. Hij vult dat aan met mineralen en heeft dan een ph van 6.3.
Waarom is dat geen 7 (of 5.3) dan??
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.