Jaa, zal niet volledig Aqua soil zijn.Ga je het gebruiken icm aquasoil?
Ik zou die moeite niet doen. 🙂 Deze vissen (en bijna alle vissen) gaan heel goed op gewoon kraanwater, of dat nou aan de zachte of aan de harde kant is. De getallen die artikelschrijvers noemen voor de waterwaarden zijn in veel gevallen als fictief te beschouwen.Wat op mijn lijstje staat hebben +- GH 5-6 nodig.
De vissen zijn .
Dwerg knorgoerami
Ringbandsnoekje
Corydoras habrosus.
gh+ , das eentonig .Waarvoor gebruik je de osmose want je kan het ook mengen met kraanwater. Ik gebruik puur osmose voor garnalen en voeg dan voor de gh de gh+ mineral toe.
Weet niet maar weet in Nederland dat GH altijd al aan de lage kant is ik ben namelijk van Antwerpen, ga verhuizen naar Hoboken en daar zou gh 12 zijn.Ik zou die moeite niet doen. 🙂 Deze vissen (en bijna alle vissen) gaan heel goed op gewoon kraanwater, of dat nou aan de zachte of aan de harde kant is. De getallen die artikelschrijvers noemen voor de waterwaarden zijn in veel gevallen als fictief te beschouwen.
Dat doen de meesten met de garnalen. Het is gh+mineral en dan heb ik een kh van 0-1 en een gh van 5-6.gh+ , das eentonig .
Krijg je dan geen gebreksverschijnselen ?
Persoonlijk heb ik nog nooit een vis horen klagen over de precieze hardheid van het water. Er is ook geen wetenschappelijke onderbouwing te vinden voor de hele specifieke waardes die vaak in artikelen genoemd worden. Bijvoorbeeld dat uit onderzoek zus of zo blijkt dat een bepaalde vissoort het minder doet bij GH 10 dan bij GH 5.Weet niet maar weet in Nederland dat GH altijd al aan de lage kant is ik ben namelijk van Antwerpen, ga verhuizen naar Hoboken en daar zou gh 12 zijn.
Dit is degelijk te hard voor deze bepaalde vissen. Waar ze zich goed bij voelen.
Ook al in het verleden genoeg vissen gehad zonder te bekijken welke waarden ze nodig hadden dood zijn gegaan.
Dit waren namelijk
Corydoras pygmaeus en boraras chilli/briggitae.
Heb liever dat de vissen zich goed voelen in het water
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.