otocinclus nodig of niet?

S

seahorse

Guest
ik vraag het mij eigenlijk al heel veel af heb je nou echt een otocinclus soort nodig of niet :Swant op internet staat het niet:cen is deze vis eigenlijk wel een goede algeneter of toch niet want dat zou veel liter water schelen in het visbestand van mijn leddy 60 (60liter) alvast bedankt
grtjes seahorse
 
Een bak is onmogelijk proper te houden enkel en alleen met algeneters.
Nee, je hebt dat niet nodig. Als je impact van algeneters wil hebben in uw bak heb je er véél nodig. zeg maar uw gehele visbestand.
 
Nodig is het nooit, beter is om de oorzaak van de alg te vinden. Iedereen heeft last van alggroei op het raam, dat is normaal. Maar veel "algenetertjes " eten dat helemaal niet.
Otos eten wel alg maar lang niet alle soorten, draadalg, blauwalg en vele andere soorten worden niet gegeten. Hangt er dus vanaf wat voor soort alg je hebt ;)
 
dankjewel voor de super snelle reacties zijn japonica garnalen wel goede algen opriumers:S of zijn dieren niet goed voor een algenbestrijding?:S
groetjes seahorse:)
 
Je moet garnalen en vissen niet nemen omdat ze opruimen. Als een bak goed draait dan gaat dat ook zonder wel goed namelijk. Mochten er problemen zijn dan kun je beter de oorzaak hiervan oplossen.
 
Helemaal met John eens. Geen vissen nemen voor de alg. Het zal je ook tegenvallen hoeveel alg ze eten. Beter kun je de oorzaak zoeken ;)
 
yes! dat scheelt weer wat plaats in mijn visbestand!
P.S dank u voor de snelle reactie!
 
Terug
Bovenaan