Wat is er nieuw

Otocinclus vittatus bij ancistrus dolichopterus

DanielVis

Active member
Lid geworden
23 december 2019
Leeftijd
27
Hallo, ik had een vraagje over de otocinclus vittatus. Ik heb namelijk een vriend die er 5 in een soort vaas had zitten (echt heel zielig), dus toen zei ik dat ik ze eventueel wel over zou willen nemen.
Nu heb ik alleen erg weinig verstand van deze prachtige onderwaterwezens. Dus zouden jullie mij verder willen helpen?

Ik heb een bak van 81*36*45 (110 liter) met daarin het volgende visbestand:
- 11 marmerbijlzalmen (Carnegiella strigata)
- 12 neon tetra's (Paracheirodon innesi)
- 7 guppy's (Poecilia reticulata)
- 1 ancistrus dolichopterus

Kunnen de otocinclus vittatus bij een ancistrus dolichopterus, of zitten die teveel in elkaars vaarwater?
Verder zit dit aquarium wel echt bijna aan zijn max qua aantal vissen, naar mijn mening. Dus ik zat te denken, ik heb ook nog een bakje met vuurgarnaaltjes (25liter), zouden ze daar ook bij kunnen, of is dit te klein?

Alvast bedankt!

De enige voorwaarde voor otto's is dat de bak al lang genoeg opstaat. Ze hebben voldoende natuurlijk voedsel nodig (biofilm)

Kan prima met de ancistrus hoor. Daarbij is het natuurlijk al snel beter dan een vaas?. Zijn leuke beestjes! Je kunt ze evt “bijvoeren” met komkommer/courgette.

Dankjulliewel voor het snelle antwoord! De bak staat nu zo'n 2,5 à 3 maanden. Is dat lang genoeg?

En is er een manier om dat biofilm een boost te geven? Want ik heb ergens gelezen dat ze ook niet van komkommer zullen eten (klopt dit?) en ik wil natuurlijk niet dat ze hier direct uithongeren ;-)

Dankjulliewel voor het snelle antwoord! De bak staat nu zo'n 2,5 à 3 maanden. Is dat lang genoeg?

En is er een manier om dat biofilm een boost te geven? Want ik heb ergens gelezen dat ze ook niet van komkommer zullen eten (klopt dit?) en ik wil natuurlijk niet dat ze hier direct uithongeren ;-)
Als er genoeg decoratie aanwezig is zou dit geen probleem mogen geven. Want ja, de ancistrus loopt ook met z'n deel biofilm weg.
De eerstkomende tijd zeker je ruiten niet meer kuisen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan