Wat is er nieuw

Otocinclus vittatus erbij?

F.

Well-known member
Lid geworden
11 november 2022
Leeftijd
34
Hallo allemaal,

ik overweeg om een paar otocinclussen in mijn bak te doen. Ik heb 1 sluierstaart en guppy's. Ik houd er wel rekening mee dat ik in de toekomst (als ik mijn sluier niet meer heb, ze heeft een zwemblaasprobleem) een groepje corydoras erbij zou willen, een koppel (honing)gourami en een ancistrus. Wordt mijn bak dan te vol? Ik heb een 1m bak.

groetjes

Heeft je bak algen/ hoe lang staat je bak al?

ik heb mijn bak denk ik al 2 jaar ongeveer. Ik heb algen op enkele planten en sinds ik verlichting heb weer veel bruin alg

Ok, dan heb je iig genoeg te eten voor ze.
Ik zie zo in de bezetting geen bezwaren om er otto's bij te doen. Ik ga er van uit dat je de temperatuur en waterwaarden van je bak gecheckt hebt en dat ze overeen komen met hun wensen?

Ok, dan heb je iig genoeg te eten voor ze.
Ik zie zo in de bezetting geen bezwaren om er otto's bij te doen. Ik ga er van uit dat je de temperatuur en waterwaarden van je bak gecheckt hebt en dat ze overeen komen met hun wensen?

ik las op aquainfo dat ze een temperatuur nodig hebben tussen 20-25 graden, ph van 6-6,5 en dh van 4-15. Mijn bak heeft temperatuur van 21-22 graden. Ph en waterhardheid ga ik nog checken, maar denk dat dat ook wel goed zit.

las dat ze evt bijgevoerd kunnen worden met groente en algentabletten

Koop een potje sera viformo tabletjes of tetra tabimin vinden ze ook lekker.

De vittatus ga je waarschijnlijk niet vinden, is een naam die de meeste winkels aanhouden maar niet correct is voor de meest verkochte dieren.
Meestal is het de mariae of macrospilus die je koopt. Kijkt goed naar de buikjes, die horen gevuld te zijn (lichte bolling) en wit tot lichtroze, niet kopen als dit niet het geval is aangezien je anders een aanzienlijke uitval zult krijgen.

Hieronder een site met de verschillende soorten:
https://www.planetcatfish.com/common/genus.php?genus_id=49

Koop een potje sera viformo tabletjes of tetra tabimin vinden ze ook lekker.

De vittatus ga je waarschijnlijk niet vinden, is een naam die de meeste winkels aanhouden maar niet correct is voor de meest verkochte dieren.
Meestal is het de mariae of macrospilus die je koopt. Kijkt goed naar de buikjes, die horen gevuld te zijn (lichte bolling) en wit tot lichtroze, niet kopen als dit niet het geval is aangezien je anders een aanzienlijke uitval zult krijgen.

Hieronder een site met de verschillende soorten:
https://www.planetcatfish.com/common/genus.php?genus_id=49
dankjewel voor de tips!!

Zou deze altijd ik een groepje houden ze gaan wel eens solitair gaan zwemmen maar de overgrote tijd zitten ze in elkaars gezelschap te grazen algje/groenten voer(enkele malen per week bijvoeren met tabletjes is reeds aangehaald)

ik heb nu in 2 winkels naar otocinclussen gekeken en zag wel dat ze een wit buikje hebben, maar niet perse een kleine bolling? heb ook water laten testen, het is met een teststrip getest. Ph kwam uit op 7,5 en waterhardheid tussen 300 - 1000? Maar dat lijkt me een vreemd getal? of begrijp ik het niet? op de site van WML lees ik dat de waterhardheid 10-11 is in mijn regio

Ja vreemde waarde dat hoge getal en misschien kun je de volgende keer vragen of ze alle waarden opschrijven. Het zou de geleidbaarheid kunnen zijn maar zelfs dan is het nog hoog en dat meet je niet met strips zover ik weet.
Ik zou zelf een testkoffertje aanschaffen want de prijs valt wel mee en dan kun je altijd zelf testen.

• Leuk
Waarderingen: F.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan