Wat is er nieuw

Oud extern filter minder krachtig

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Ik heb twee externe filters.
2x JBL cristalprofi greenline E1502.
De oude is uit 2018, de nieuwe van 2026.

Nu is het zo dat het externe filter uit 2018 na enkele dagen een beduidend minder krachtigere uitstroom heeft.
Ik heb het filtermateriaal uitgespoeld in aquariumwater, er zitten nieuwe slangen op en ik heb de rotor nagekeken.
Na opnieuw aanzetten was er na enkele dagen een veel minder krachtigere uitstroom.

Het externe filter uit 2026 pompt nog even krachtig.

Is het oude externe filter aan zijn einde, moet ik een nieuwe aanschaffen?
Het maakt ook meer lawaai dan de andere.
Niet dat geluid dat er lucht in zit ofzo, maar gewoon het geluid wat hij maakt als hij in werking is.

Wat voor filtermateriaal gebruik je in het oude filter? Ik geloof dat daar wat mogelijkheden zijn qua weerstand.

Wat voor filtermateriaal gebruik je in het oude filter? Ik geloof dat daar wat mogelijkheden zijn qua weerstand.
Het standaard bijgeleverde filtermateriaal
Dat zit in beide filters

Je kunt ook proberen om er een nieuwe impeller in te zetten?
Is de oudere een 1502 en de nieuwe een e1502? Daar kan ook het verschil in kracht verklaren.

Je kunt ook proberen om er een nieuwe impeller in te zetten?
Is de oudere een 1502 en de nieuwe een e1502? Daar kan ook het verschil in kracht verklaren.
Zijn beide E1502.

Heeft die uit 2018 lange tijd stilgestaan?

Heeft die uit 2018 lange tijd stilgestaan?
Durf ik niet te zeggen.
Ik heb dit filter destijds 2de hands gekocht.
Hij 3 jaar constant gedraaid nu (ongeveer)
Daarvoor weet ik niet wat ermee gedaan is.

Wat voor filter materiaal heb je er in zitten en is dat hetzelfde als in de ander?

Misschien even een filmpje plaatsen met het geluid dat het filter maakt.

Vermoedelijk zit het in het rotortje denk ik, deze vervangen zou voor mij optie 1 wezen voor nu.

Filtratie materiaal is het standaard materiaal @catfishfreak, staat eerder vermeld.

Je kan misschien de impellers van de 2 jbl filers wisselen. Als je nieuwste jbl ook na een paar dagen kracht verliest, dan weet je dat het aan de oude impeller ligt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan