oud kienhout opnieuw gebruiken


jo-na

Active member
Lid geworden
7 juni 2021
Berichten
39
Leeftijd
17
ik vond pas in de schuur twee oude stukken kienhout die mijn broer vroeger heeft gebruikt in zijn aquariums. Ik wou deze stukken hout opnieuw gaan gebruiken. ik hebben deze stukken hout in een emmer met water laten staan en ook easycarbo toegevoegd. ze hebben nu ongeveer in het water gelegen, is het nu veilig om in mijn bak te doen?
 
Je hebt vergeten te vermelden hoelang denk ik maar als het hout niet rot is of zachte plekken heeft dan kun je dat denk ik prima gebruiken nadat het in heet water heeft gelegen. Koken is nooit niet goed voor hout.
 
Je hebt vergeten te vermelden hoelang denk ik maar als het hout niet rot is of zachte plekken heeft dan kun je dat denk ik prima gebruiken nadat het in heet water heeft gelegen. Koken is nooit niet goed voor hout.
ze zitten er nu een week in
 
Als het er goed uitziet verder kun je dat prima gebruiken lijkt me. Ik borstel het zelf vaak even goed af nog en hergebruik het weer.
 
Ik zou het goed afspoelen met een tuinslang of douche, goed controleren op zachte plekken, als dat goed is gewoon gebruiken.
Misschien wat vaker checken op zachte plekken nadat je het geplaatst hebt.
 

Terug
Bovenaan