Wat is er nieuw

oude aquarium schoonmaken

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo

I.v.m. een nieuwe aquarium heb ik de oude verkocht.
Ik heb hem helemaal leeg gehaald maar hoe maak ik hem verder schoon ?
Er zit een eigen gemaakte achterwand en zijwanden in en die zitten
vol algen.
Is daar een middel voor om de algen makkelijk te verwijderen ?

Laat er wat lauw water in zodat je met een nieuwe afwasborstel / nagelborstel / tandenborstel de wand voorzichtig kan schoonmaken.

Na gebruik de borstels alleen weer met wat water reinigen en alleen nog maar gebruiken voor je aquarium.

Daarna het aquarium uitspoelen ook weer gewoon met water.

Gebruik geen schoonmaakmiddelen

Ik weet niet welke algen het zijn maar vaak werkt carbo erop spuiten ook nog wel en anders de achterwand eruit halen.

Waterstofperoxide?

Kan ook natuurlijk goed werken.

Kan ook natuurlijk goed werken.
Ik heb er geen ervaring mee maar lees er toch af en toe goede berichten over.

Waterstofperoxide?
Daar moet je wel mee oppassen sommige achterwanden kunnen van kleur verschieten heb ik gemerkt 😳
Kan zijn dat de gebruikte concentratie waterstofperoxide wat te hoog was 12%:juggle::stom:
Natuurazijn werkt ook prima bij de meeste algen soorten

Die algen zijn dan ook de reden dat ik geen achterwand in de bak wil hebben want als je toch onverhoopt een keer algen krijgt dan zie je ze daar ook snel op verschijnen en het is gelijk een rotplek om ze weg te krijgen.

Zie ik niet. staan planten voor.
En het wordt ook gegeten.

maar hoe schoon moet hij worden om hem weer veilig te kunnen gebruiken.
Ik ben bezig geweest met warm water en een afwasborstel en het gaat aardig maar doordat de
achterwand aardig ruw is krijg je niet alles weg.

Ligt er aan wat de koper wil. Laat je hem de rest doen.

De kans zit erin dat de koper de achterwand helemaal niet wil dus ik zou me daar niet te druk om maken hoor.

Geef je hem 10 eu korting en zeg je as is..

Zoals het is krijg je hem... scheelt jou weer extra werk. Want zelfde geldt wilt ie het niet en eist hij van jou de want weg te halen. Ben je daar ook zoet mee.

Gewoon 10 eu korting geven en hij neemt het mee zoals het bij staat. Of 5 eu ipv 10 dat moet je zelf weten

Goed overleggen van tevoren kan problemen voorkomen denk ik.

oke`ik overleg even

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan