Wat is er nieuw

Oude planten over zetten nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter tommie1989
  • Startdatum Startdatum
T

tommie1989

Guest
Hallo mensen ik krijg vd week 1 nieuw aquarium.
Maar kan ik mijn soil bodem en planten gewoon overzetten naar het nieuwe aquarium?Of gaan ze dan dood?

Voor de planten maakt het niet zoveel uit, ze moeten even wennen aan de nieuwe omstandigheden, en mits in orde groeien ze vrolijk weer verder.

Heb je ook vissen die moeten verhuizen?

Ja heb ook vissen die ik moet over verhuizen.. Die zou ik voor nood in een 60 cm bak kunnen dan met het aquarium water wat ik nu in de bak heb.. gaat me meer om de planten..

Heb je van die kleikorrels soil? dat is lastig overzetten want wordt meestal een blubberbende namelijk.

Die zou ik voor nood in een 60 cm bak kunnen dan met het aquarium water

Dat is een goede optie, laat dan ook de pomp meedraaien op dat bakje, en houd er rekening mee dat het biologische evenwicht naar de maan is bij het verhuizen van de bodem, als het al mogelijk is gezien de reactie hierboven van Seabalt.

Ook zul je met het overzetten van de bodem veel vuil uit de bodem in het water krijgen wat voor de nodige vervuiling kan gaan zorgen zoals nh3/4 en/of no2.
Ik zou dus niet gelijk de vissen in die bak plaatsen. Dat geeft Patrix hier ook al aan.

Nee ik ga eerst de vissen overzetten in 1 andere bak voordat ik met de bodem bezig ga

ik heb ook pas de bodem vervangen van mijn 1.20 bak, komt aardig wat rotzooi vrij dat kan ik je alvast melden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan