Overgebleven Ramirezi.


AlexT

Well-known member
Lid geworden
11 januari 2008
Berichten
61
Locatie
Capelle aan den IJssel
Ik ben op dit moment bezig met het opzetten van een nieuw Zuid-Amerika aquarium in mijn 1 meter aquarium.

Daarin ben ik van plan om een koppel apistogramma cacatuoides te gaan houden.

Nu heb ik in mijn kleine aquarium een Mikrogeophagus Ramirezi man zitten waarvan het vrouwtje is overleden.
Is het mogelijk om deze in het 1 meter aquarium erbij te zetten?
Ik weet dat je voor 2 koppel meer dan een meter moet hebben maar dacht misschien kan dit wel.:rolleyes:

Bestand plan;
koppel apistogramma cacatuoides
15 hockeystick tetra
15 kardinaal tetra
10 corydoras
5 amano garnalen
5 (zebra) slakken
 
Ja hoor, een bak van een meter is daar wel ruim genoeg voor. :) Zeker als je een rijke inrichting hebt, waartussen ze zich kunnen verschansen.
 
Dat was wel mijn plan om veel planten achter/naast het grote stuk kienhout te zetten.
Duss dan komt het wel goed lijkt mij.
 
Hoi Alex,

Is het niet gewoon makkelijker om er een vrouwtje er bij te zetten ik had er ooit twee stellen in een bak van 130. Nou wordt je niet vrolijk van,
een van de twee mannen ging dood en daarna was het vrouwtje aan de beurt. Zelf zou ik het niet doen maarja wie ben ik.

En als ik jou was zou ik maar een soort hoofdvis gebruiken i.p.v twee b.v 20 stuks kardinaal tetra's of 20 hockey sticks krijg je veel meer rust in de bak.
 
De Ramirezi-koppel zat in een klein aquarium en dan kan er niet veel bij en daar ben ik niet zo fan van.
Ik wil daar duss vanaf en daarom vroeg ik het ook.

Daarnaast heeft de dw hier meestal overvloed mannen en weinig vrouwen, duss meestal grijp ik mis als ik naar de dw ga.
Dit koppel had ik ruim een jaar om gevraagd.:rolleyes:
De Apistogramma Cacatuoides zijn ook echt klein in de dw duss voorlopig is de Ramirezi groter.

Ik heb naar mijn idee 1 hoofdvis (koppel), 1 bijvis ,2 scholen en een grote “cleaning crew”.:unsure:
Die 2de school staat wel in twijfel omdat ik toch niet helemaal tevreden ben met de kardinaaltjes en nog niet een goede vervanging heb gevonden.
 
Oudere Hockeystick tetra's gaan allemaal een klein territorium vormen, en scholen totaal niet meer. Daarnaast kunnen ze vrij bijterig zijn. Dus of dat de juiste keuze is?:juggle:

Diamantzalmen of Pristella's zijn mijn inziens een leukere keuze. De Pristella schoolt ook nog eens erg goed!
 
De hockey tetra’s zitten er al bijna een maand in nu duss daarvoor is het te laat om nog van af te stappen.
Voor de rest heb ik de slakken en cory‘s. De garnalen zijn al weken niet leverbaar.:rolleyes:

Ik ben er nog steeds niet uit welke 2de tetra ik wil maar kan ook alleen de hockey tetra‘s doen.
 
Ik heb ook Cory s gehad samen met Caca s maar vooral als de Caca s een nest hadden dan waren de Cory s erg druk en nerveus en ik denk door de dreiging van de Caca s.
Zelf zou ik ze niet samen nemen maar goed dat is mijn idee maar.
 
Dat kan zeker maar ik gebruik al een aantal jaar een trucje van een vriend van mij.
De caca’s gaan er als allerlaatste in waardoor volgens hem ze wel een plek gaan claimen maar minder agressief zijn als er een cory langs zwemt.

Hij heeft veel verschillende apisto’s en overal cory’s bij zitten en geen problemen met deze methode.
 

Terug
Bovenaan