Overgebleven wortels in bodem


J

Joan1995

Guest
Dag allemaal,

Ik heb gisteren mijn hygrophila siamensis gekortwiekt. Hierbij heb ik de benedenkant verwijderd en de top teruggeplaatst. Bij het eruithalen van het onderste gedeelte van de plant zag ik dat deze plant een behoorlijk netwerk aan wortels in mijn bodem had gevormd. Ik voelde een aantal wortels knappen, die zitten dus nog in mijn bodem.

Nu vraag ik me dus af of dit kwaad kan. Veroorzaakt dit bodemrot, of lossen de wortels vanzelf op en hoef ik me hier verdr niet druk om te maken?
 
Hoef je je verder niet druk om te maken. Had ik bij het snoeien of verplaatsen van mijn Crypto's ook heel vaak, maar nooit last van gehad. De wortels vergaan vanzelf.
 
Wortels worden vaak wel afgebroken zonder enige problemen, ook al vaker gehad in mijn bakken
 
Ok fijn, dankjewel voor de antwoorden. Dit is de eerste keer dat ik echt een plant heb moeten snoeien, dus het is nog allemaal erg nieuw voor me :rolleyes:.
 
Het levert zelfs voedingstoffen voor de bodem op.
 
Niet druk om maken dus zoals je al hebt kunnen lezen. Soms verplaats je een Echino en die gaan de hele bak door en daar breken ook vaak stukken vanaf.
 
Tenzij het een hele grote kluit is, maar anders zou ik me inderdaad ook niet zo druk maken. Als je dan af en toe ook eens de bodem een stukje afheveld dan zou ik me niet zo druk maken
 
De bodem afhevelen zou ik zeker niet te vaak doen. En als je het al doet is in delen het beste.
 
Dat doe ik ook zelden, ik heb daar van die wit met zwarte stofzuigertjes voor, en 3 borstels.
 
De plant had zeker flinke wortels ontwikkeld, maar ik denk eerlijk gezegd dat die wel heel gebleven zijn. Dan maak ik me er in ieder geval niet meer druk om. Bedankt!
 

Terug
Bovenaan