Overloop


F

fish lover

Guest
Heey iedereen,

Mijn over loop slokt dus het water loopt niet vloeiend. Dit maakt een zeer hinderlijk geluid. Iemand idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden??
 
Watvoor overloop heb je?
Herbie, durso of bean-animal?

Hoe heb je hem staan/afgesteld
 
Diy durso
 
IMG_20171011_200440.jpg
 
En dan recht naar beneden op het einde een bocht.
 
Te lang?
 
Ik ga er vooraf vanuit dat het water uit jou aquarium over een overloopschot loopt en op de bodem door een doorvoerkoppeling stroomd richting bioloog.
Indien dit de juiste situatie is dan zou je een pvc buis in de koppeling kunnen zetten van 10-15 cm. Hoog waar je vooraf diverse gaten in geboord hebt,het is uiteraard niet nodig om deze pvc buis vast te lijmen.
Misschien dat dit gaat werken,is te proberen.

De grote van de gaten,ofwel de diameter van de geboorde gaten in de pvc buis moet je even uitproberen,als de geboorde gaten te klein zijn qua diameter dan zal het water alsnog over de pvc buis gaan lopen.

Misschien dat het helpt,is uit te proberen.

gr. bert
 
Fish lover

Ik wist niet dat je een dergelijke overloop had,zoals op de tekening, mijn idee daar heb je dus niets aan.
 
Tis een wat oudere foto.

De bocht met durso staat ongeveer voor de helft onderwater
 
In de overloop of ten opzichte van de waterlijn?

@treb opzich geen slecht idee voor een herbie overloop, maar een schuifkraan werkt beter ;)
 
In de overloop of ten opzichte van de waterlijn?

@treb opzich geen slecht idee voor een herbie overloop, maar een schuifkraan werkt beter ;)

IMG_20171011_203956877.jpg



In de overloop . Het water gaat ook licht op en neer.
 
Dus zoiets als wat ik voorstelde heet dan een herbie overloop,weer wat geleerd.
 
Je lucht is wel goed afgesteld?
Zou niet moeten slurpen of klokken ofzo..
durso overlopen zouden heel erg stil zijn had ik altijd begrepen
 
Mijn aquarium draaid ook met een bioloog,en een eheim 1200 liter opvoerpomp.De doorvoerbuis is 24 mm.Binnenwerks.
In het overloopschot staat bij mij een pvc buis van 50 cm.Hoog,dit is dus bij mij de hoogte van de waterlijn,ook ik had al even geleden last van lichte slurpgeluiden,en dat is opgelost door een luchtslang in de buis te hangen.
Het retourwater werveld mede langs de luchtslang omlaag en ik hoor niks meer.
Wel even er voor zorgen dat de luchtslang niet in de buis kan zakken/verdwijnen.
 
En,het uiteinde van de luchtslang wat boven de buis hangt mag niet met een bochtje onder water hangen,bij stroomuitval loopt je bak langzaam leeg en stroomd de bioloog over.
 
Mijn aquarium draaid ook met een bioloog,en een eheim 1200 liter opvoerpomp.De doorvoerbuis is 24 mm.Binnenwerks.
In het overloopschot staat bij mij een pvc buis van 50 cm.Hoog,dit is dus bij mij de hoogte van de waterlijn,ook ik had al even geleden last van lichte slurpgeluiden,en dat is opgelost door een luchtslang in de buis te hangen.
Het retourwater werveld mede langs de luchtslang omlaag en ik hoor niks meer.
Wel even er voor zorgen dat de luchtslang niet in de buis kan zakken/verdwijnen.


Dit is wat ik al had
IMG_20171011_213501382.jpg
 
Je lucht is wel goed afgesteld?
Zou niet moeten slurpen of klokken ofzo..
durso overlopen zouden heel erg stil zijn had ik altijd begrepen


Heb alleen dat slangetje er in
 
Doet ie zonder het deksel hetzelfde geluid maken?
 
Dan denk ik dat je slangetje te weinig lucht door laat
 
Dan denk ik dat je slangetje te weinig lucht door laat
l

Is dat echt een rede dat hij niet gelijk matig water door laat?

Dit zou dan te testen zijn door middel van tijdelijke het dopje er af te halen.

Ga het ff testen

Edit: het lijkt de mogelijk e oorzaak.

Nog idee dat voor te lossen? Nog een slangetje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja moet dan meer lucht bij denk ik om hem soepel te laten lopen

Of je slangetje hangt te diep in je durso
 
ik heb het luchtslangetje er verder in gedrukt. het lijkt er op dat dit redelijk werkt geluid is minder.
 

Terug
Bovenaan