Wat is er nieuw

Overnemen volledig ingericht aquarium

En het is geen fysieke winkel dus of dat dan weer een nadeel is bij schade, garantie…
Volgens mij is er een lid hier die wat had met de bak maar dat is goed afgewikkeld .

Heb net een Eheim Vivaline Led 240 gekocht (zie mijn fotoalbum)
Aquarium zelf is compleet voor 625 euro te koop inclusief verlichting, verwarming en filter.
Heb hem zonder filter gekocht maar met chihiros universal WRGB 1200 en dan ben je zo'n 1000 euro kwijt.
De standaard verlichting in de eheim is niet denderend, voor wat simpele planten gaat het net maar daar is alles mee gezegd.
Zou er sowieso 2 filters op draaien.

Mooi aquarium👍. Ik blijf bij Jewel.. voor een 240 liter ben ik €525 kwijt bij de Hornbach en kan ik het binnenfilter eruit halen en daarna de Christal Profi aansluiten. Daar ben ik nog steeds blij mee😊. Wel een rib uit mijn lijf, een 360 wordt nieuw gewoon veel te duur🙈 al blijft dat wel kriebelen…

Mooi aquarium👍. Ik blijf bij Jewel.. voor een 240 liter ben ik €525 kwijt bij de Hornbach

Je hebt bij de eheim wel het voordeel dat je geen trekstrip etc hebt.
Het is gewoon een gat van 120x50cm zonder obstakels.
Was voor mij een van de redenen om geen juwel meer te nemen.

Dan zou ik liever voor de Aquatlantis gaan met 240 liter. Ik denk dat deze net even beter zijn qua afwerking en kwaliteit en ook daar kan het filter vrij eenvoudig uit.
Led is ook makkelijk dimbaar en in meerdere kleuren te koop. Kost 4 tientjes extra maar ik zou er eens naar kijken.

https://www.olibetta.nl/aquatlantis/splendid-240-combinatie-zwart

Mooi aquarium👍. Ik blijf bij Jewel.. voor een 240 liter ben ik €525 kwijt bij de Hornbach en kan ik het binnenfilter eruit halen en daarna de Christal Profi aansluiten. Daar ben ik nog steeds blij mee😊. Wel een rib uit mijn lijf, een 360 wordt nieuw gewoon veel te duur🙈 al blijft dat wel kriebelen…
Heb jij geluk dat de kriebels bij een nieuw aquarium all inclusive worden meegeleverd. 😀

Heb jij geluk dat de kriebels bij een nieuw aquarium all inclusive worden meegeleverd. 😀
Haha ja😅

Dan zou ik liever voor de Aquatlantis gaan met 240 liter. Ik denk dat deze net even beter zijn qua afwerking en kwaliteit en ook daar kan het filter vrij eenvoudig uit.
Led is ook makkelijk dimbaar en in meerdere kleuren te koop. Kost 4 tientjes extra maar ik zou er eens naar kijken.
Dank je👍. Ik ga er eens goed over nadenken op de camping⛺️⛺️

Ik heb via de aquariumwinkel ooit een aquarium laten maken van 120x50x50 cm. Is wel een open aquarium, geen deksel, geen verlichting, geen filter. Misschien dat je via jouw aquariumwinkel ook een aquarium kan laten maken. Dan heb je een nieuw aquarium voor relatief weinig geld, maar dan moet je de rest nog aanschaffen.
Als je een tweedehands aquariummeubel koopt, leg dan goed op dat deze geen waterschade heeft.

Volgens mij ben je je garantie wel kwijt als je t binnen filter er uit haalt

Je hebt bij de eheim wel het voordeel dat je geen trekstrip etc hebt.
Het is gewoon een gat van 120x50cm zonder obstakels.
Was voor mij een van de redenen om geen juwel meer te nemen.
Wat bedoel je met een trekstrip? Ik leer steeds meer bij😅

Trekstrip is een plastic, of glazenstrip midden in de bak van voor naar achter, zodat de bak niet rond trekt. Sommige bakken hebben er zelfs 2.
Hier zie je hem in t midden van, destijds, mijn 150cm.
IMG_0079.jpeg

Oeff… ja.. dan het filter maar afdekken met decoratiemateriaal😅zodat ik hem dan niet zie

Wat bedoel je met een trekstrip? Ik leer steeds meer bij😅

Dat ding wat altijd in de weg zit als je aan het snoeien bent en het glas bij elkaar houdt.
Bij eheim is het gewoon helemaal open (zit op de foto alleen een transport stripje in en die haal je er uit)

20250715_160222.jpg

Oeff… ja.. dan het filter maar afdekken met decoratiemateriaal😅zodat ik hem dan niet zie
Die zie je niet als het deksel op het aquarium ligt Patricia. Alleen tijdens onderhoud werkzaamheden in de bak zie je die.

Oudere foto van mijn Juwel Rio 180.
1000004654.jpg

Laatst bewerkt:
Is dat zo want daar heb ik me nooit in verdiept.

Dit zegt Google AI:

Het verwijderen van een binnenfilter uit een aquarium heeft geen invloed op de fabrieksgarantie van het aquarium zelf. De garantie heeft betrekking op de constructie en materialen van het aquarium, en niet op de toegevoegde apparatuur zoals een filter.

Dit zegt Google AI:

Het verwijderen van een binnenfilter uit een aquarium heeft geen invloed op de fabrieksgarantie van het aquarium zelf. De garantie heeft betrekking op de constructie en materialen van het aquarium, en niet op de toegevoegde apparatuur zoals een filter.
Bij je vriend Frits staat dit op de site over garanties:
De garantie vervalt wanneer er aan een product technische wijzigingen zijn aangebracht. Bijvoorbeeld: Afknippen stekker, kabels inkorten, trafo vervangen door ander type, etc.

Filter verwijderen kan hier dus ook onder vallen (technische wijziging) niet specifiek benoemd maar onder ‘etc’ kunnen ze veel wegstoppen.

Ofwel als je het product beschadigd door het filter er uit te snijden vervalt de garantie.
Ja dat is logisch maar als je die netjes eruit hebt gehaald een na een jaar heb je glasbreuk of een lekke kitnaad dan heb je wel garantie denk ik.
Als het tijdens het verwijderen gebeurt dan is het logisch dat er geen garantie is.

Ja dat is logisch maar als je die netjes eruit hebt gehaald een na een jaar heb je glasbreuk of een lekke kitnaad dan heb je wel garantie denk ik.

Nee want de garantie voorwaarde van juwel heeft meerdere punten waardoor de garantie vervalt als je het filter verwijderd.

Valt onder:
Sectie 1A: Improper use
Sectie 1B: werkzaamheden door verkeerd persoon of bedrijf uitgevoerd.
Sectie 1C: onderdeel beschadigd.

Het zal wel aan mij liggen maar het vastkitten van een filter is gewoon niet ideaal, monteren van het filter is beter.

Als ik dit zo lees durf ik de mijne straks niet eens meer te verkopen 🤣

Maar wat kan ik nog vragen dan voor een juwel vision 450 (leeg) met helialux verlichting en 2 jbl pompen e1502 en e902?
(Planten en vissen hou ik zelf en gaan over naar een 2 meter bak)

Als ik dit zo lees durf ik de mijne straks niet eens meer te verkopen 🤣

Maar wat kan ik nog vragen dan voor een juwel vision 450 (leeg) met helialux verlichting en 2 jbl pompen e1502 en e902?
(Planten en vissen hou ik zelf en gaan over naar een 2 meter bak)
Dat zou je hier kunnen vragen en verder toelichten:

https://aquaforum.nl/forums/hoeveel-is-dit-nog-waard.49/

Het zal wel aan mij liggen maar het vastkitten van een filter is gewoon niet ideaal, monteren van het filter is beter.

Dit was voor mij ook een van de redenen om eheim te kiezen.
De enige fabrikant die er geen een in kit zo ver ik weet.

Dit was voor mij ook een van de redenen om eheim te kiezen.
De enige fabrikant die er geen een in kit zo ver ik weet.
De oude van Aquatlantis worden/werden ook geleverd met los binnenfilter die je kan ophangen. De allernieuwste hebben weer een gekit filter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan