Overstap naar Malawi.


J

Johann0r

Guest
Beste mensen,

Ik heb een Juwel Rio 240 (121x41x55) en heb momenteel nog een hollands aquarium omdat ik de planten in een aquarium zo prachtig vind.

Nu wil ik aankomende week de overstap maken naar een Malawi aquarium. Ik heb via marktplaats wat vissen gekocht (moet ik nog ophalen) om het eerst simpel en niet te duur te maken puur om te proberen of dit wat voor me is :)

Heb een laag voedingsbodem met daarop aquariumgrind en Ardenner breuksteen. Mijn bedoeling is om in het midden een lijn stenen te maken welke in het middelpunt wat hoger is. Ik wil er wat harde planten (anubis ect) bij zetten.

De vissen die ik heb uitgezocht zijn:

Copadichromis borleyi – Red Kadango 1 x m 2 x v
Sciaenochromis fryeri 1 x m 2 x v
Pseudotropheus acei groepje van 5

En zou hier graag nog wat pseudotropheus saulosi aan toevoegen.

Wat vinden jullie hiervan?

Alvast bedankt.
 
Wat doet die voedingsbodem in de bak? Malawi's zijn wel echte zandzevers / verplaatsers (de ene soort wat meer dan de ander) dus het grind zou ik dan ook vervangen door zand.

de 1e 2 soorten die je opnoemt vind ik al niet in een 1.20m bak thuishoren, tevens ga je Mbuna & non-mbuna door elkaar mixen, dat gaat kwa dieet niet matchen.

zou je keuzes nog even overwegen :))
 
Resultaat:
Red Kadango 1 x m 1 x v
fryeri 1 x m 2 x v
Saulosi 3 x m 6 x v
Red empress 1 x m 1 x v
Aulancora multi 1 x m
 

Bijlagen

  • 20200926_202159.jpg
    20200926_202159.jpg
    279.2 KB · Weergaven: 123
Heb nu alleen een Rio 450 gekocht die ik tegen kwam. Kon het niet laten...

Alleen hier zit ook een Malawi cichliden bestand in. Dit kan niet allemaal bij elkaar gok ik. Wat zou een tussen oplossing zijn, eerst de aquaria apart en dan een aantal vissen verkopen?

Hier zit een interne filter in. Iemand tips voor externe filter? Zat zelf aan 2 x JBL e902 te denken.
 
Planten kan best is mijn ervaring, maar wel robuuste soorten. Zie mijn bak in de voetnoot. Voedingsbodem is zoals gezegd geen goed idee. In dit formaat bak zou ik het ook eerst bij Mbuna's houden, keus genoeg.
 

Terug
Bovenaan