overvloed slakken


D

Darkgirl

Guest
hallo,

ik heb ontzettend veel slakjes in mijn bak ( torenslakjes ) maar ik weet niet op welke manier ik het beste ze eruit kan halen. ik heb ze namelijk elke keer eruit gehaald maar om dat constant te doen zit ik ook niet op te wachten!
weet iemand iets?
 
Algentabletje of een schijfje komkommer in de bak en dat een paar keer doen (om de 3 dagen werkt het beste in mijn geval).
Slakken gaan er massaal op af, en jij kunt ze er zo in 1 keer uitscheppen.
 
Prullenbak zei:
Algentabletje of een schijfje komkommer in de bak en dat een paar keer doen (om de 3 dagen werkt het beste in mijn geval).
Slakken gaan er massaal op af, en jij kunt ze er zo in 1 keer uitscheppen.

oke, dank je wel. want ze komen namelijk telkens weer en word er niet goed van, vooral omdat het zo veel zijn en worden dan is het niet echt leuk meer!
 
Wees blij Dat je ze hebt.
Zonder die slakken kreeg je toch kans op rotte bodem.
 
als het zoveel worden dan zou je misschien toch iets minder moeten voeren, dat er niet te veel blijft liggen. Dan krijg je ook geen plaag.
Ik ben wel blij met mijn torenslakken in de bodem.
 
Darkgirl zei:
hallo,

ik heb ontzettend veel slakjes in mijn bak ( torenslakjes ) maar ik weet niet op welke manier ik het beste ze eruit kan halen. ik heb ze namelijk elke keer eruit gehaald maar om dat constant te doen zit ik ook niet op te wachten!
weet iemand iets?

Waar woon je? Ik ben nog op zoek naar een bergje torenslakjes, maar wil er niet voor naar de andere kant van Nederland rijden.
 
Bertus zei:
Wees blij Dat je ze hebt.
Zonder die slakken kreeg je toch kans op rotte bodem.
Ze zijn zeker nuttig, maar je kunt er schijtziek van worden als je elke avond 500 van die krengen over de ruit en de bodem ziet kruipen.

Ik haal er om de 2/3 weken ook weer wat uit omdat ik het geen gezicht vind om de bodem te zien bewegen. Echter niet zoveel dat er geen slakken meer inzitten.
 
Malloot zei:
Darkgirl zei:
hallo,

ik heb ontzettend veel slakjes in mijn bak ( torenslakjes ) maar ik weet niet op welke manier ik het beste ze eruit kan halen. ik heb ze namelijk elke keer eruit gehaald maar om dat constant te doen zit ik ook niet op te wachten!
weet iemand iets?

Waar woon je? Ik ben nog op zoek naar een bergje torenslakjes, maar wil er niet voor naar de andere kant van Nederland rijden.

ik woon in heerenveen.
 
Prullenbak zei:
Bertus zei:
Wees blij Dat je ze hebt.
Zonder die slakken kreeg je toch kans op rotte bodem.
Ze zijn zeker nuttig, maar je kunt er schijtziek van worden als je elke avond 500 van die krengen over de ruit en de bodem ziet kruipen.

Ik haal er om de 2/3 weken ook weer wat uit omdat ik het geen gezicht vind om de bodem te zien bewegen. Echter niet zoveel dat er geen slakken meer inzitten.

ja inderdaad, je bent elke avond weer bezig. constant hele ramen en alles vol. en zoveel voer gebruik ik niet eens omdat ik niet veel guppen heb.
 
Bertus zei:
Wees blij Dat je ze hebt.
Zonder die slakken kreeg je toch kans op rotte bodem.

nou ja, als je elke keer 50 eruit moet halen elke avond. dan word je er niet vrolijk van hoor!
 
Als de slakken zich zo snel vermeerderen voer je toch echt teveel of schort er wat aan het onderhoud.
 
Jones zei:
Als de slakken zich zo snel vermeerderen voer je toch echt teveel of schort er wat aan het onderhoud.

nou ik voer naar mijn gevoel niet te veel , want ik heb zelfs t idee dat ik te weinig voer.
 
Mascha&Ivo zei:
Hoe veel voer je dan op hoeveel vissen? :)

- Mascha

ja weet niet echt hoe ik dat uit moet leggen, maar met de duim en wijs vinger 2x voer erin gooien dus eigenlijks bijna niks
 
Klinkt mij wel als veel in de oren, maar ik kan het verkeerd voor me zien..
Hoe snel hebben ze het op? en zinkt er ook veel naar de bodem?
 
Idd, dat lijkt me veel, tussen je duim en wijsvinger past nog best wel veel voer. hoe snel is het weg? dat gebruiken de meesten als algemene maatstaaf.
 
Nee,joh. hier niet ,hoor. met 25 vissen. een kolk,en weg is het.
Bodemvissen eten er ook van,he..
 
Darkgirl zei:
Jones zei:
Als de slakken zich zo snel vermeerderen voer je toch echt teveel of schort er wat aan het onderhoud.

nou ik voer naar mijn gevoel niet te veel , want ik heb zelfs t idee dat ik te weinig voer.

Zuig je de bodem ook wel eens uit? tot diep in de bodem?
Met een slang en pijp?
Kan ook schelen,hoor.
 
Inuz zei:
Klinkt mij wel als veel in de oren, maar ik kan het verkeerd voor me zien..
Hoe snel hebben ze het op? en zinkt er ook veel naar de bodem?

nee er gaat eigenlijks niks naar de bodem
 
Bertus zei:
Darkgirl zei:
Jones zei:
Als de slakken zich zo snel vermeerderen voer je toch echt teveel of schort er wat aan het onderhoud.

nou ik voer naar mijn gevoel niet te veel , want ik heb zelfs t idee dat ik te weinig voer.

Zuig je de bodem ook wel eens uit? tot diep in de bodem?
Met een slang en pijp?
Kan ook schelen,hoor.

nee niet vaak misschien moet ik dat eens vaker proberen.
 

Terug
Bovenaan