Wat is er nieuw

Paaien

• Onderwerp starter Onderwerp starter :D kleine visjes
  • Startdatum Startdatum
D

:D kleine visjes

Guest
Hallo alle mensen van het Nederlandstalig Aquaforum,

Ik ben hier nieuw maar las wel altijd de tips die aan andere werden gegeven, eerst had ik sluierstaarten maar die worden snel ziek en gaan dus ook sneller dood.... Daarom heb ik nu sterke goudvissen genomen. Ze zijn heel vrolijk, 2 van de drie vissen wrijven steeds tegen elkaar aan en blijven bij elkaar in de buurt. Ik heb gelezen dat het kan zij dat ze aan het paaien zijn, maar ik weet niet of het een mannetje en een vrouwtje zijn, anders hebben nog geen van die twee paaipukkels. Weet iemand of dit paaien is of dat dit vaker voorkomt en niets bijzonders is?

Welkom , op het Af.
Sluierstaarten worden niet snel ziek.en niet gauw dood.
Ligt aan de persoon ,die ze verzorgt.
Behalve als ze in een klein bakje zitten,en niet goed onderhouden worden.

Dus nu heb je3 goudvissen,in diezelfde kleine bak?
Hoelang heb je die,?

Gewone goudvissen horen in een ruime vijver. Ze worden veel te groot voor een aquarium (of je moet er ��n van 3 meter hebben).

Paaigedrag lijkt me sterk want dit komt niet veel voor in aquaria. Bij sluierstaarten wel.

Als je vissen ziek worden en doodgaan ga je bekijken waar dit aan kan liggen (bak te klein, weinig verversen etc.) i.p.v. vissen te nemen die sterker zijn en hen in diezelfde omgeving te zetten.

In wat voor bak zitten ze?

ik heb een aquarium en daar zaten ook de sluierstaarten in, ze zijn overleden aan zwemblaas, ze hebben laagwatertherapie gehad maar dit hielp (helaas) niet. Ik voer ze wel met de juiste korrels die zinken naar de bodem.. Op andere forums heb ik gezien dat zwemblaas ontstaat door het fokken van de visjes waardoor ze dat kunnen krijgen? Ik verschoon ze 1x per week en ik haal dan 1/3 er uit en ververs het met op temperatuur gemaakt water en doe dan paar druppels van 'viskomfris' er bij. Ik heb een pompje in het aquarium. We hadden al eerder goudvissen gehad en die hebben het superrrr lang geleefd. Als ik nu zal gokken hoe groot het aquarium in de lengte is denk ik 1 meter. Ze zijn heel erg vrolijk, maar ik heb dit bericht niet geplaatst voor de sluierstaarten maar voor de goudvissen wegens dat ze de hele tijd bij elkaar zijn en tegen de buikjes duwen. Ik zal nog even kijken op internet over hoe groot een bak voor goudvissen moeten zijn en of de goudvissen �berhaupt kunnen paaien in een aquarium. Bij de winkel waar we ze gekocht hadden was er wel 1 goudvis met paaipukkels! Ik zal nog even afwachten en kijken naar wat er gaat gebeuren

Bedankt voor het plaatsen van deze berichten!

zal ik anders kijken of ik een foto kan maken van het aquarium? Ik heb trouwens verder gelezen en las dat goudvissen ook in gevangenschap in aquarium of (zelfs) kom kuit kunnen schieten! Als iemand van dit forum misschien paaiende goudvissen heeft gehad kan je dan misschien omschrijven hoe het in zijn werking gaat?

alvast bedankt!

Voor goudvissen is een aquarium van een meter zoals Jones ook al zegt veel te klein. Ze kunnen ruim 60 cm groot worden als je ze goed en op de juiste manier verzorgt

Ik zou er dus maar snel een mooie vijver voor zoeken

qAzGgAvT9m8719Ptcf3SXoA7_VxjUDzV.jpeg

Ik weet alleen niet hoe ik hier een foto kan plaatsen

60 cm lijkt me volstrekt onmogelijk, maar 40 cm. kan zeker. De grootste goudvis ooit was 47 cm.

Ze kunnen paaien in een aquarium, maar het komt niet veel voor. Het mannetje duwt dan tegen de buik van het vrouwtje om de eitjes eruit te krijgen.

62cm maar hoeveel halen dat? Ik denk nog geen 0.001%

De grote die een Goudvis zal halen heeft met 3 dingen te maken.

1 - Voedselaanbod
2- Ruimte
3- Genenpakket

Bij karpers hebben ze daar ook heel veel onderzoek naar gegaan. Vooral punt 3 is een punt wat vaak vergeten wordt.

Ik heb veel gelezen dat goudvissen zich aanpassen aan de bak, een van de vissen heeft een wit stipje bij de ondervin, heel klein, ik weet niet wat dit betekent... Maar denk toch dat het geen paai neigingen zijn, maar als nog bedankt en een leuke foto trouwens! Ik kijk nog verder op dit forum waar aan je het kan herkennen en lees nog meer tips!

Kan je wat foto's maken? van de vissen en de bak. meet de bak eens op, hoe groot is ie?

Dat aanpassen aan de bak wordt vergroeien genoemd en is heel schadelijk voor de vis waardoor het t.a.t. voorkomen zou moeten worden.

De inhoud is volgens mij 5400 cm, alle rugvinnen staan omhoog en de vissen vermaken zich plezierig met de plantjes en de twee nep-anemonen en andere decoraties. Ik hoef niets meer te weten, ik weet bijna 98% dat het geen paai neigingen zijn. Ik ga wel even opzoeken of het normaal is dat ze steeds bij elkaar zijn en tegen elkaar aan duwen, ik denk dat het geen agressie is. Bedankt en tot de volgende reacties!

Je gaat dus niets aan de situatie veranderen?

De inhoud is volgens mij 5400 cm??????
Hoe bereken jij dat?

Gezien een aantal niet gepaste/toegestane berichten is dit topic opgeschoond.

Houd het alsjeblieft weer netjes!

Gewoon eerst oppervlakte dan hoogte en dat dan X

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan