paar van mijn bakjes (kaylee_D)


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Weer 'ns een paar foto's van mijn bakjes, niet alle bakjes staan op de foto (kweekbakken niet, daar is niets "uitnodigends" aan momenteel, al gaan die door de tijd heen ook scapes worden.)

60cm:
60cm_zpssdnjp0ka.jpg


30cm mos-scape (momenteel met Heterandria formosa, deze gaan nog naar 1 vd kweekbakken en hier gaan vuurgarnalen in komen)
mosscape_zps5pskehjb.jpg


30cm scape (sinds zaterdag, gaan crystal blacks in komen)
30cm%20scape_zpsvw71hfou.jpg


35L aquascape wedstrijd bak (vivarium)
wedstrijd%20scape_zps53c7hd6f.jpg
 
Mooi! Wat is de plant in de bovenste laag van je 60 cm?

Ik ben benieuwd hoe de onderste twee bakjes gaan worden.


Hoe houd jij zo mooi kalkranden weg bij open bakjes?
 
Mooi! Wat is de plant in de bovenste laag van je 60 cm?

Ik ben benieuwd hoe de onderste twee bakjes gaan worden.


Hoe houd jij zo mooi kalkranden weg bij open bakjes?

De plant aan de oppervlakte is hoornblad

Verder haal ik de kalkranden weg met ph minus of azijn, ligt eraan aan welke kant van de ruit het zit.

Zelf ben ik ook heel benieuwd hoe de bakken allemaal gaan worden, de mosscape weet ik inmiddels wel, maar de rest zijn sinds zaterdag zo. De 60cm moet wel nog opnieuw ingericht gaan worden, maar dan moet eerst het stuk hout wat achterin onder die blauw/grijze steen ligt zijn gezonken.
 
Het is een hobby waar we geduld bij nodig hebben :) maar het is prachtig om te zien hoe alles zich ontwikkelt. Hopelijk plaats je over een tijd een update ;-)

Dank je wat betreft de tip over de kalkranden. Viel me gewoon op bij deze open bakjes.
 
Het is zeker prachtig.
De vivarium scapebak en 30cm scapebakje draaien pas sinds zaterdag, de kalkstrepen bij mijn kweekbakken vallen veel meer op, maar daar doe ik ook veel minder aan.
 
Het is zeker prachtig.
De vivarium scapebak en 30cm scapebakje draaien pas sinds zaterdag, de kalkstrepen bij mijn kweekbakken vallen veel meer op, maar daar doe ik ook veel minder aan.
Kan ik me ook wel iets bij voorstellen, maar bij de scapes wil het oog ook wat. Het zou het beeld erg verstoren als je kalkranden zou zien. Dat trekt de aandacht weg van het onderwerp.
 
Dat klopt. Nu is het eerste wat ik zie als ik wakker wordt wel mn kweekbakken. Door de tijd heen wil ik daar ook allemaal aquascapes van maken, maar nu eerst ff zorgen dat alles goed gaat (heb redelijk wat problemen in de 3 bovenste bakken en in mn mannenbak)
 
Dat klopt. Nu is het eerste wat ik zie als ik wakker wordt wel mn kweekbakken. Door de tijd heen wil ik daar ook allemaal aquascapes van maken, maar nu eerst ff zorgen dat alles goed gaat (heb redelijk wat problemen in de 3 bovenste bakken en in mn mannenbak)
Ik heb geen idee welke soort(en) je kweekt?
 
Ik heb verschillende soorten levendbarenden, waaronder de Phalloceros caudimaculatus, endlers&hybrides en de Heterandria formosa. In 2 bakken met pure endlers, 1 bak met mn P. caudimaculatus en bleeding heart heb ik de problemen. Wat 't precies is, weet ik niet precies, ik merk ook niet zo heel veel aan de vissen.
 
Ik heb verschillende soorten levendbarenden, waaronder de Phalloceros caudimaculatus, endlers&hybrides en de Heterandria formosa. In 2 bakken met pure endlers, 1 bak met mn P. caudimaculatus en bleeding heart heb ik de problemen. Wat 't precies is, weet ik niet precies, ik merk ook niet zo heel veel aan de vissen.
Wat een passie en toewijding! Ik hoop dat je snel kunt achterhalen wat de problemen zijn.
 
Dank je, en ben bang van niet, ben nu bijna een half jaar al aan 't zoeken naar de oorzaak. De 3 bovenste bakken en de mannenbak ga ik waarschijnlijk binnenkort allemaal euthaniseren met kruidnagelolie, ik zie het namelijk somber in, ook vanwege de medicatie die ik nu allemaal in die bakken heb gestopt. Verder heb ik nog 2 eigen kweek hybride soorten die ik houd, Blue Star endlers en mn Heterandria formosa. Als ik dan genoeg geld heb en de bakken goed schoon zijn, ga ik weer kijken voor nieuwe vissen, verder wil ik in de 30cm scape bakken gaan kweken met garnalen soorten. in totaal heb ik momenteel 10 glazen bakken en 4 plastic bakken draaien, 3 v.d plastic bakken kunnen nog leeg (zit 1 visje in per bak en een paar jongen), maar daar heb ik telkens geen tijd voor.
 
Oh wat in en in triest dat het zo moet lopen na alle energie die je erin stak. Gelukkig heb je ook genoeg plannen en dromen.
 
Klopt. Het vervelende vind ik dat ik voor november ook al soortgelijks had gehad in mn kweekbakken, waardoor ik ook meerdere stammen was kwijtgeraakt. Maar tjsa, soms kan iets heel vervelend lopen
 
Klopt. Het vervelende vind ik dat ik voor november ook al soortgelijks had gehad in mn kweekbakken, waardoor ik ook meerdere stammen was kwijtgeraakt. Maar tjsa, soms kan iets heel vervelend lopen
Vervelend is nog zachtjes uitgedrukt!
'Mijn' accu is bijna leeg dus ik ga offline ;-)
 
Erg leuk al dei verschillende bakjes!
Misschien dat ik volgend jaar ook eens mee ga doe aan het vivarium, ben voor dit jaar te laat en mijn hoofd stond er even niet naar op dat moment.
 
Erg leuk al dei verschillende bakjes!
Misschien dat ik volgend jaar ook eens mee ga doe aan het vivarium, ben voor dit jaar te laat en mijn hoofd stond er even niet naar op dat moment.

Het is echt heel leuk om mee te doen, ik had 't minder leuk verwacht eigenlijk
 
vandaag 2 hang-on filters op mn 30cm aquascapes geplaatst:

 
Leuke filtertjes zijn dit. Waar heb je ze aangeschaft?
 
Ik heb ze via ali besteld, mede omdat ik erg nieuwsgierig was en ik mn oude filters niet meer kon vinden.
 
mn bakjes weer op de foto gezet, tips zijn natuurlijk welkom:
60cm
60cm_zpskio7w1oo.jpg


35cm wedstrijd:
35L_zpsdm4gjrwt.jpg


30cm scape:
10L%202_zpsp3nxz99i.jpg


30cm mos:
10L%201_zpsl0xioejf.jpg
 
Eerst nog maar eens even laten groeien, ik denk wel dat een zwarte achtergrond / wand een verschil zal uitmaken.
 
achter de wedstrijdbak gaat sowieso geen achterwand komen, ik zit er wel aan te denken bij mn 2 30cm bakjes
 

Terug
Bovenaan