Paar vragen met betrekking tot het houden van Sumatranen


M

marline

Guest
Hallo.
Ik heb een paar vragen over het houden van sumatranen.

Er zijn verschillende kleuren sumatranen, zoals de rode met zwarte strepen, albino en groene bijv.
•Kunnen deze verschillende kleurvormen met elkaar gecombineerd gehouden worden in 1 bak?.. of beter enkele kleur houden?
-En als dat kan, maakt het dan ook uit hoeveel per kleur?

•Wat eten sumatranen
•Hoevaak moeten ze gevoerd worden? (Elke dag/om de dag/ eens per week en één keer/meerdere keren op een dag)

Alvast bedankt :)
Gr. M.

Wauw.. hij plaatste hem al zonder dat ik klaar was :stom: nou staat de titel er niet op.. pff..
 
Misschien kun je ook wat meer info geven over de bak en hoe deze is ingericht.
 
Oh nu wel .. nu staat de titel er wel.. na.. snap er geen bout meer van :stars:


De bak is 120 x 40 x 50
Zandbodem, hout en planten.
 
Oh nu wel .. nu staat de titel er wel.. na.. snap er geen bout meer van :stars:
Hahaha, deze had John al voor je aangepast vanuit het beheer, was hij even vergeten te melden ;)
 
Snel hoor!! Mijn complimenten!! :petjeaf:
 
Maar op die linkpagina staat niet of je de kweekvormen kunt combineren.
En hoeveel en vaak ze moeten eten.

Het gaat om de bak van een vriend.. ze willen graag sumatranen maar aangezien mijn kennis over sumatranen niet ver rijkt vraag ik het hier. Voordat er straks allemaal miskopen gedaan worden.

Ik hoop dat er iemand hier antwoord op weet. Want google helpt me niet echt met deze vragen.
 
Als het dezelfde soort is (Barbus tetrazona) kun je ze bij elkaar houden, maar mochten ze gaan voortplanten dan zul je daar waarschijnlijk grotendeels wildkleur uit krijgen.
 
Als het dezelfde soort is (Barbus tetrazona) kun je ze bij elkaar houden, maar mochten ze gaan voortplanten dan zul je daar waarschijnlijk grotendeels wildkleur uit krijgen.

Daar ga ik ook vanuit.

En hoeveel voer? Gewoon de standaard voor de doorsnee gezelschapsvis. 1x per dag wat ze in 5 min opkrijgen. Als er nog hele kleintjes tussen zitten kan je die 1e portie beter verdelen door 3 en dan 3x per dag voeren.
 
Er zijn verschillende kleuren sumatranen, zoals de rode met zwarte strepen, albino en groene bijv.
•Kunnen deze verschillende kleurvormen met elkaar gecombineerd gehouden worden in 1 bak?.. of beter enkele kleur houden?
Persoonlijk zou ik het bij een kleur houden. Verbaas me er altijd over dat er mensen zijn die de verschillende variteiten willen kombineren maar ja smaken verschillen.
Ik vermoed dat het de vissen niet veel uitmaakt.
 
Ah oke dankjewel :thumbs: allemaal.

Over dat voeren.. sommige mensen voeren om de dag, vandaar ook.. overvoeren is ook niet handig. Maar elke dag.. goed. Dan geef ik dat door :) dank jullie wel.

En beheer, ik had inderdaad een vermelding van de fix terug gekregen, maar zag dat pas na het delen van mijn verwarring dat de titel er ineens wel helemaal stond haha. :D verwarrend.
 
Persoonlijk zou ik het bij een kleur houden. Verbaas me er altijd over dat er mensen zijn die de verschillende variteiten willen kombineren maar ja smaken verschillen.
Ik vermoed dat het de vissen niet veel uitmaakt.

Ben het helemaal met je eens hoor, vind 1 kleur ook mooier. Maar dacht ik vraag het toch maar na. Voor als zij wel graag variatie willen.
 
Wat voer betreft ze mogen best wat grover voer hebben.

Ik geef ze o.a. Dr. Bassleer Large. En diepvries mysis, zwarte en witte muggelarven.
En als ik langs de lfs ga wat levende blackworms of rode muggen larven.
 
Ben het helemaal met je eens hoor, vind 1 kleur ook mooier. Maar dacht ik vraag het toch maar na. Voor als zij wel graag variatie willen.
Zeg je toch gewoon dat het niet kan :D
 

Terug
Bovenaan