Panda bleek, lusteloos en stil


Steph87

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2019
Berichten
180
Leeftijd
36
Mijn aquarium (rio 240) draait nu 5 maanden waarvan 4 maanden met vis. Na heel veel opstart ellende is het aquarium eindelijk stabiel in mijn ogen. Al een hele tijd geen dode vissen meer, goede waterwaarden en mijn planten groeien ook als een tierelier. Ik voeg helemaal niets toe aan het water.

Ik wil binnenkort een aantal gourami gaan toevoegen, want we hebben nog geen blikvanger. (31 tetras en 12 pandas). Dat wilde ik doen zodra de bak echt stabiel was en dat gevoel had ik tot vanmorgen.. (op een enorme slakkenplaag na, ik vis er zeker 30 per dag uit maar de eitjes blijven maar komen)

Twee pandas van de allereerste aankoop zijn altijd heel klein gebleven, de rest groeiende tot drie keer zo groot maar deze bleven klein. Nu zie ik dat eentje af en toe op zijn zij schuurt tegen het zand (niet vaker dan af en toe) en de andere zit bleek en depressief te wezen. Andere vissen duwen hem soms aan de kant tijdens het eten en dan geeft ie nog amper een kick, soms zwemt ie wel een stukje en eet ie een beetje. Alles gaat v
15780410636579099045303906154844.jpg
erder goed in mijn aquarium, waar hebben deze pandas last van?
 
Kun je nog wat foto s plaatsen in andere houdingen? Vooral met staart en vinnen uit staand? knijpen ze hele dag de vinnen?

Heb je iets van medicatie in huis?

Nu zal tijdens groei altijd wel verschil wezen dat de ene groter en sterker is/word maar lamlendig op de bodem liggen en duidelijk niet in hun hum en vooral niet eten is toch niet goed.

Doe je nog wel iets aan verversingen?
 
Ik lees hier de laatste tijd meer verhalen van zwakke Pandas inderdaad, de rest doet het prima. Deze panda doet nog steeds gek vind ik, gisteren hing hij tien minuten aan het wateroppervlak. De rest lijkt echt nergens last van te hebben. Ik zal vanavond nog even wat nieuwe foto's maken!

Ik ververs trouwens wekelijks 20% ongeveer.
 

Terug
Bovenaan