Wat is er nieuw

panda ziek

• Onderwerp starter Onderwerp starter sid visjes
  • Startdatum Startdatum
S

sid visjes

Guest
oquWmKUGYijiChvRlU0Nq0cHDvFs8SRq.jpeg

Enig idee wat er aan de hand is?

Deze trof ik vanmiddag aan. t beestje ligt lusteloos op de zelfde plek. scharreld af en toe nog een beetje rond. Maar heeft er moeite mee.

De rest van de panda's zijn in orde.

Ik heb ze hier ook maar dat rode onder de bek herken ik niet zo snel. hebben de ander Panda s dat ook bij jou??
Het licht is hier nu uit maar ik dacht dat ze dat hier niet hebben namelijk maar ik kan me vergissen.

Zie ik op de foto ook dat de vinnen als het ware plakken??
Het lijkt dat die niet mooi uitstaan.

Nee, ziet er niet normaal uit.. bij mijn panda's zie ik dat ook niet.
Wat het probleem is zou ik echt niet weten.

Nee dacht ik ook Mark. Misschien een scherpe bodem??

Ik zou toch even contact opnemen met @AadMec.. die heeft veel kennis van Cory's en kan dan z'n licht er even over laten schijnen. Ik neem maar even aan voor het gemak dat ie dat niet erg vind.
Met dit soort dingen wil je er toch snel bij zijn namelijk.

Bij mijn Panda's zie ik wel enige 'roze gloed' zeg maar (kan het momenteel ook niet checken).. maar dit is fel rood, met mijn boeren verstand denk ik dan aan een dikke ontsteking of zoiets..

Ja en de vinnen vind ik ook wat op een plakvin lijken zo op de foto.

Ja het zag er ontstoken uit. Heb t beestje vanochtend uit zn lijden moeten verlossen. Hij kon ook niet meer rechtop zwemmen, kantelde naar zn zij en rug. :-(
De rest van de cory's nog even goed bekeken maar die zien er gezond uit.

Jammer Sid. Hou de rest de komende dagen maar even goed in de gaten.

Dit komt de laatste tijd vaker voor (vnl bij Pandas en Trilis lijkt wel).
Volgens insiders is het een bacteriele infectie (red blotch disease).
Schoon water is eigenlijk het enige dat je preventief lijkt te kunnen doen.

Heb het zelf ook gehad op een moment dat er iets met het water aan de hand was (lchte blauwalg / slechte plantengroei), maar kan er de vinger niet echt achter krijgen. Wel frustrerend.

Visje zag er verder gezond (weldoorvoed) uit.

bedankt voor de info. Ik hou ze in de gaten.

Graag gedaan en succes verder met de andere visjes.

Het is gissen, maar heb een paar weken geleden wel een kaamlaagje gehad. Ik denk dat dit misschien de oorzaak is geweest?

Het heeft wel zin om in dit soort gevallen alles weer even na te lopen..
Kaamlaag kan dacht ik een probleem zijn voor Cory's ja..

99 van de 100 keer als je zoekt naar "wat is de oplossing voor probleem-X met Cory" krijg je als antwoord.. zorg voor schoon/fris/gezond water en ook een schone toplaag van de bodem, dus het deel waar ze met hun 'snuit' doorheen scharrelen dient niet te vies te zijn, en natuurlijk geen scherp substraat. Voeder ze als (nagenoeg) carnivoren..

Ik geef ze dagelijks gewone goedkope vlokken en dan om de dag ongeveer artemia of diepvries.
Ik heb ze nu 2 jaar en nog niet 1 probleem met de Panda s gehad verder.
Meestal is het erg lastig om achteraf de oorzaak te achterhalen zoals mark ook al zegt.

Heb in het verleden ook nooit problemen gehad met de Panda's. Ik geef ze 2x per week diepvries voer (rodemug) de rest vd week vlokken, soms wat rode mug in gelei. En ze pikken af en toe een algen tabletje mee. Verder hevel ik eens per week de bodem af. En 1x per week/2weken ververs ik ongeveer 25% water.

Daar kan het haast niet aan liggen Sid. Meer een kwestie van pech denk ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan