Wat is er nieuw

Pantanal geinspireerd

Net terug van Tillmann. Mooie vissen gezien!
De Cichlasoma bolivienis is prachtig maar minder vriendelijk naar Corydoras en zalmpjes. Zijn substraatbroeders dus nemen een enorm territorium in als ze een legsel hebben. Krijg echt kriebels om daar een speciaalbakkie voor neer te zetten!
Op advies van Thomas heb ik gekozen voor
3 Bujurquina vittata 1 man en waarschijnlijk 2 vrouwen, maar was nog niet met zekerheid te zeggen.
In het zelfde aquarium zwommen Gymnogeophagus balzanii, 1 man 2 vrouw, die worden nog aangevuld als hij ze over een paar weken weer krijgt. Die zijn dus ook mee.
En 2 Crenicichla hadrogstigma, een kleinblijvend soortje wat niet zo pittig zou moeten zijn. We gaan het zien en beleven. Liggen nu in de zakken op temperatuur te komen.

Laatst bewerkt:
Mooie soorten, ben heel benieuwd hoe ze bevallen.

Mooie soorten, ben heel benieuwd hoe ze bevallen.
Ik ook. Ze zijn al lekker actief en eten allemaal goed. De brochis pantanalensis vinden het gezelschap fijn, ze zwemmen lekker met iedereen mee. Ze zijn meteen minder schuw. Ben nog aan het kijken voor een scholenvisje. Denk aan Moenkhausia bonita of anders toch Moenkhausia santaefilomenae.

Het wordt Moenkhausis bonita. Vandaag weer naar Tillmann. Wat vervelend nu🤣
Misschien nog een stukje hout scoren.

En 2 Crenicichla hadrogstigma, een kleinblijvend soortje wat niet zo pittig zou moeten zijn.
Crenicichla kunnen behoorlijke ettertjes zijn hoor. Hoe klein ze ook blijven. Ik met een bak met oscars en heros, neem liever geen Crenicichlas. Wel leuke visjes maar pittig

Crenicichla kunnen behoorlijke ettertjes zijn hoor. Hoe klein ze ook blijven. Ik met een bak met oscars en heros, neem liever geen Crenicichlas. Wel leuke visjes maar pittig
Ja ik weet het, daarom heb ik ze nog niet eerder gehad. Maar volgens Thomas is dit soortje goed te doen. Ik dacht, ik probeer het een keer, maar het blijven snoekjes natuurlijk. 😊

Ja ik weet het, daarom heb ik ze nog niet eerder gehad. Maar volgens Thomas is dit soortje goed te doen. Ik dacht, ik probeer het een keer, maar het blijven snoekjes natuurlijk. 😊
Gaat u nog foto’s delen ben erg benieuwd hoe ze er uit zien.

Gaat u nog foto’s delen ben erg benieuwd hoe ze er uit zien.
Jazeker. Als ze een beetje gesetteld zijn maak ik een fotoalbum aan. Enne…. Zeg maar jij tegen u hoor.😊

Weet iemand of er ergens Laetacara dorsigera te verkrijgen zijn?

Weet iemand of er ergens Laetacara dorsigera te verkrijgen zijn?
Bijna niet aan te komen. Moet je net iemand kennen die ze zelf gekweekt heeft.

Gek eigenlijk, paar jaar geleden waren ze heel algemeen in de hobby. Nu zie je ineens overal araguaiae.

Bij Bilzen stonden ze eerder ook op voorraad maar waren het andere laetacara’s

O ja dat schiet dan weer niet op.

Bijna niet aan te komen. Moet je net iemand kennen die ze zelf gekweekt heeft.
Zou niemand op het forum mensen kennen die ze hebben en ook kweken?

Zou niemand op het forum mensen kennen die ze hebben en ook kweken?
Misschien. Je zou een advertentie op het forum kunnen zetten bij gezocht.

In mijn zoektocht naar Pseudocrenilabrus nicholsi (ook erg moeilijk aan te komen) heeft Utaka mij geholpen. Je kunt hen eens bellen, wie weet kunnen ze voor jou ook iets doen.

In mijn zoektocht naar Pseudocrenilabrus nicholsi (ook erg moeilijk aan te komen) heeft Utaka mij geholpen. Je kunt hen eens bellen, wie weet kunnen ze voor jou ook iets doen.
Al gedaan die kunnen er niet aan komen helaas.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan