pao dragon kogelvis (1 Viewer)

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Goede dag, ik heb gister een kogelvis gekocht. Nu vraag ik mij af hoe vaak deze slakken of krabben nodig hebben voor de tanden? Moet dit minimaal 1x per week of is dit meer een maandelijk iets?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. vr gr Anders

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Hier lees ik iets van 2-3x per week al weet ik niet of dat voor alle soorten geldt.

Matts

Well-known member
Lid geworden
30 december 2018
Leeftijd
28
Leuke vis!
Afgaande op info online hebben de 'lurkers' minder snel tandproblemen dan de meer actieve jagers. Ik zou vooral denken richting ongepelde garnalen, krabpoten, mosselen, diepvries spiering ect.
Volwassen exemplaren moeten bij mijn weten sowieso maar 1 a 2 keer per week gevoerd worden, jonge om de dag.

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Goede dag, ik heb gister een kogelvis gekocht. Nu vraag ik mij af hoe vaak deze slakken of krabben nodig hebben voor de tanden? Moet dit minimaal 1x per week of is dit meer een maandelijk iets?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. vr gr Anders
:foto:

Topicstarter
Nekko

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Bak is nog erg cloudy, en fotos maken is lastig. Hier zullen jullie het voor nu mee moeten doen. Maar hij is zo cutteeeeee:love:

Bijlagen

• 0-1.jpg
    0-1.jpg
    28.3 KB · Weergaven: 38
  • 0.jpg
    0.jpg
    60 KB · Weergaven: 38
Topicstarter
Nekko

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Leuke vis!
Afgaande op info online hebben de 'lurkers' minder snel tandproblemen dan de meer actieve jagers. Ik zou vooral denken richting ongepelde garnalen, krabpoten, mosselen, diepvries spiering ect.
Volwassen exemplaren moeten bij mijn weten sowieso maar 1 a 2 keer per week gevoerd worden, jonge om de dag.
Hij is nog niet volwassen maar al wel 12cm. Dus zou zeggen 3x in de week voeren ofzoiets? Hij eet helaas nog geen doodvoer. Dus voor nu probeer ik het met visjes en garnalen.

Matts

Well-known member
Lid geworden
30 december 2018
Leeftijd
28
Ja 3 keer in de week lijkt me geen slecht startpunt, als hij erg mager is dan kan wat meer voeren natuurlijk geen kwaad.

Mijn kogels (T. Schoutedeni) halen meestal ook de neus op voor diepvries. Maar met wat lookextract en geduld eten ze het tegenwoordig wel. Al staan kogels als de jouwe er wel om bekend dat ze moeilijke eters kunnen zijn.

Voeren met pincet of dood/diepvriesvoer aan een touwtje kunnen helpen en misschien ook het eten weken ik wat lookextract.

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Bak is nog erg cloudy, en fotos maken is lastig. Hier zullen jullie het voor nu mee moeten doen. Maar hij is zo cutteeeeee:love:
Om op te vreten. Love his scape :smitten:

Geen haast hoor maar een close up straks in vol ornaat zou leuk wezen.

Succes met hem tonnetje rond te krijgen. Helaas geen idee qua verzorging en voer maar vind ze zo leuk om te zien

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Veel plezier met de vis Nekko en ik moet zeggen je hebt wel altijd bijzondere vissen die je in de regel weinig ziet.

Topicstarter
Nekko

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
thanks guys, ga vanmiddag even de rotting van het spiderwood afhalen en zal daarna met een goede camera wat foto's maken.

Ik had 10 neon tetra's erin gedaan. Nu at hij gister geen garnaal of wormen. Maar nu waren sochtends wel alle neon tetra's weg. Dus hij eet in ieder geval

quistero

Well-known member
Lid geworden
28 september 2016
Dat gaat een duur visje worden:chef:

Topicstarter
Nekko

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Hierbij de update

Bijlagen

• IMG_6690.JPG
    IMG_6690.JPG
    2.6 MB · Weergaven: 17
  • IMG_6691.JPG
    IMG_6691.JPG
    2.5 MB · Weergaven: 22
  • IMG_6694.JPG
    IMG_6694.JPG
    2.9 MB · Weergaven: 25
  • IMG_6695.JPG
    IMG_6695.JPG
    2.8 MB · Weergaven: 25
  • IMG_6696.JPG
    IMG_6696.JPG
    2.5 MB · Weergaven: 23
  • IMG_6697.JPG
    IMG_6697.JPG
    2.5 MB · Weergaven: 23
  • IMG_6699.JPG
    IMG_6699.JPG
    2.6 MB · Weergaven: 21

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Ik had 10 neon tetra's erin gedaan. Nu at hij gister geen garnaal of wormen. Maar nu waren sochtends wel alle neon tetra's weg. Dus hij eet in ieder geval

Nou ja per dag 10 Tetra s moet te doen zijn toch :DD :DD.

Bijzonder vis Nekko:thumbs:

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Mooie close up (y) Ziet er zo sullig en lief uit maar zo te lezen een massa moordenaar :juggle:

Niet slim om hier te posten dat je monster 10 neons heeft verorberd. Je sta nu meteen op de black list van de gratis aangeboden baby visjes :DD

Topicstarter
Nekko

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Mooie close up (y) Ziet er zo sullig en lief uit maar zo te lezen een massa moordenaar :juggle:

Niet slim om hier te posten dat je monster 10 neons heeft verorberd. Je sta nu meteen op de black list van de gratis aangeboden baby visjes :DD
hahaha stond ik toch al met mijn ander roofvissen

Topicstarter
Nekko

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Hij eet erg goed moet ik zeggen. Hij is lekker dik en nieuwsgierig, en pakt gewoon bevroren garnaal. Is er zoiets als teveel garnaal en krab voeren waardoor de tanden teveel afslijten of hoef ik mij dr geen zorgen over te maken? Er zit ook een nieuwe lamp op, dit is de dag functie. Het was mij trouwens nooit opgevallen dat kogelvissen voelsprieten/antenne (hoe je het ook wilt noemen) hadden
0-2.jpg 0-3.jpg

Matts

Well-known member
Lid geworden
30 december 2018
Leeftijd
28
Dat bedoelde ik niet, kan je de tanden teveel afslijpen door teveel garnaal / schelp te geven?
De tanden kunnen breken op te harde oppervlakken. bijvoorbeeld op torenslakjes.

Maar ik kan me niet voorstellen dat de tanden zo hard afslijten dat het te veel wordt.
Je zal hem dan eerder de dood in jagen door het over voeren denk ik.

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Mooie foto s van een erg mooie vis. :love: Vind zijn patroontje ook erg mooi.

Je moet ze toch juist zulks voeren zodat de tanden afslijten anders groeien ze erg lang? Als dit zo is zal het dan ook wel weer aangroeien als afbreekt. Hoewel een murmelende kogel ook apart is. Dan met rietje voeren :DD

Matts

Well-known member
Lid geworden
30 december 2018
Leeftijd
28
Je moet ze toch juist zulks voeren zodat de tanden afslijten anders groeien ze erg lang?
Klopt, ik geef posthoornslakken maar torenslakken zijn op dat vlak dus geen geschikt voer. Of dat weer aan groeit kan ik niet zeggen, maar lijkt me inderdaad logisch van wel. Mogelijk zorgt het er wel voor dat de kogel een tijdje wat last heeft met eten.

Users who are viewing this onderwerp

Private conversations
Help Users
    Bovenaan