Papegaai cichliden


Aqua1998

Member
Lid geworden
18 mei 2022
Berichten
6
Leeftijd
25
Hallo, ik ben nieuw hier en heb hulp nodig,
Ik heb recent een aquarium opgestart, alles volgens het boekje. Eindelijk mocht ik er vissen in doen, en koos voor papegaai cichliden en malawi cichliden en ja ondertussen weet ik dat papegaai cichliden eigenlijk niet verkocht mogen worden maar bespaar me aub het commentaar ik heb ze nu eenmaal en wil er goed voor zorgen. Eerste instantie ging het allemaal goed, de 2 papegaai cichliden zwommen telkens samen en het vrouwtje had zelfs eitjes gelegd maar ineens valt het mannetje het vrouwtje aan? Het lijkt op pikken zoals een vogel doet. De vis verstopt zich telkens in een plant.. Hoe kan het dat dit ineens zo gaat?
 
Papagaai cichlide is leuk. Heb er ook 1. Maar wat ik wel afvraag waarom met malawi.?
 
Omdat ik toen in de winkel stond zonder enige kennis en vertrouwend op het advies wat de verkopers in de aquarium speciaal zaak mij vertelde. Ik vond de malawi’s erg leuk en ook de papegaai’s, toen werd er verteld dat het prima samen kan. En ze hadden gelijk het gaat ook prima behalve tussen de 2 papegaai cichliden, heb expres een mannetje en vrouwtje gekocht..
 
Omdat ik toen in de winkel stond zonder enige kennis en vertrouwend op het advies wat de verkopers in de aquarium speciaal zaak mij vertelde. Ik vond de malawi’s erg leuk en ook de papegaai’s, toen werd er verteld dat het prima samen kan. En ze hadden gelijk het gaat ook prima behalve tussen de 2 papegaai cichliden, heb expres een mannetje en vrouwtje gekocht..
Ik weet wel dat er behoorlijke karakters zijn onder deze vissoort, de ene is rustig, de andere echt een klier zeg maar. Misschien zijn ze wat meer op hun gemak, en proberen ze nu een territorium te vormen?
 
cichliden en malawi cichliden en ja ondertussen weet ik dat papegaai cichliden eigenlijk niet verkocht mogen worden
Puur uit belangstelling waarom zou de papegaai cichliden niet verkocht mogen worden.
Hoe kom je aan de wijsheid.
 
Puur uit belangstelling waarom zou de papegaai cichliden niet verkocht mogen worden.
Hoe kom je aan de wijsheid.
Omdat het een hybride vis is. Veel mankementen. Niks mis mee die van mij is lache.

Maar je hebt van die boomknuffelaars die zeggen je moet dat niet kopen want als je het koopt gaan ze doorkweken
 
Omdat het een hybride vis is. Veel mankementen. Niks mis mee die van mij is lache.

Maar je hebt van die boomknuffelaars die zeggen je moet dat niet kopen want als je het koopt gaan ze doorkweken
Heb er ook 1 hier pracht beest zeer begaan met er om haar omgeving gebeurt komt altijd even begroeten als ik in de buurt van bak kom.
Tja met die boom knuffelaars heb ik totaal niets op.
Dat soort figuren hebben altijd wat te zieken.
 
Ik vind ze ook zeker geweldig! Anders had ik ze niet gekozen hihi.. nu is mijn tweede vraag, hoe los ik het op?? Misschien nog een vrouwtje bij nemen? Zou het paaidrang kunnen zijn? Ik vind het zo zielig..
 
Papegaaien kunnen aggressief worden tijdens paaitijd. Mogelijk is dat gaande, maar daarbij zou je geen agressie naar de vrouw verwachten. :stars:
 
Nu ben ik relatief goed thuis in de wereld der cichliden, maar niet zozeer in papagaaien en hun (paai)gedrag.

Maar allround gezien:
Hoe groot is de bak en hoe is deze ingericht?
Zichtlijnen breken is van groot belang.. als de man de vrouw niet constant in het zicht heeft zal die der ook niet constant op de korrel nemen.
Eigenlijk zorgen voor een plek waar de vrouw zich rustig terug kan trekken.
 
Zou het helpen om er een extra vrouwtje bij te zetten?
 
Zou het helpen om er een extra vrouwtje bij te zetten?
Het zou ons helpen om eerst wat meer info van je aqua te geven qua maat en liters wellicht foto erbij om te zien of het te open is en wellicht advies te geven.

Om meteen te zeggen doe een vrouwtje erbij...


Maar ik twijfel of je man vrouw hebt.
Niet te zien bij die vissen. Een vrouw die eitjes legt weet je het zeker maar dan kan de ander alsnog ook gewoon een vrouwtje zijn
 
Breedte is 121cm, hoogte 66cm en diepte is 51cm. Het is een juwel rio 350. Heb er redelijk wat schuilplekken in met planten, rotsen en hout. Ik ben er eigenlijk zeker van dat het een mannetje en een vrouwtje is, het is schijnbaar aan de vin te zien.
 
Wat ik me ook af vraag is wat de meeste hier te zoeken hebben? Gaat het echt om advies geven en iemand helpen of meer omdat de meeste niks te doen hebben en zin hebben om elkaar wat af te zeiken? Gaat niet alleen om dit onderwerp maar waar ik ook kijk op dit forum zijn het afzeikende reacties. Beetje jammer
 
Niemand is je hier aan het afzeiken. Als je niet tegen de waarheid kan moet je er niet om vragen.
Je wil advies, maar geeft ons niets om mee te werken, dus vragen we het uit. Als je het dan zelf zeker weet, waarom vraag je het dan? Simpel: Je weet het niet zeker.
 
Gaat het echt om advies geven en iemand helpen
Om een gedegen advies te kunnen geven heeft men wel alle informatie nodig die beschikbaar is over de vissen en dr huisvesting.

Beetje jammer wanneer er op onvolledige (of zelfs onjuiste) informatie een advies wordt gegeven en dit vervolgens verkeerd uitpakt. Waarna vervolgens diegene die het advies heeft gegeven het verwijt krijgt ondeugdelijk advies te verstrekken.

Daarom vraagt men hier op het forum over het algemeen door voordat er een advies geformuleerd wordt.
 
Omdat het een hybride vis is. Veel mankementen. Niks mis mee die van mij is lache.

Maar je hebt van die boomknuffelaars die zeggen je moet dat niet kopen want als je het koopt gaan ze doorkweken

Die "boomknuffelaars" hebben in deze gewoon gelijk.
Deze vis is dusdanig misvormd dat het gewoonweg niet meer oke is... Maar goed je hebt "liefhebbers" die daar niets om geven (no offence naar topic starter, wel naar de anderen die dit soort dieren oke vinden).

Zie hieronder een artikeltje,
512b92f5d367a.jpg

 
Die "boomknuffelaars" hebben in deze gewoon gelijk.
Deze vis is dusdanig misvormd dat het gewoonweg niet meer oke is... Maar goed je hebt "liefhebbers" die daar niets om geven (no offence naar topic starter, wel naar de anderen die dit soort dieren oke vinden).

Zie hieronder een artikeltje,
512b92f5d367a.jpg

This enkel iemand zijn mening en idee,
Next...
 

Terug
Bovenaan