Paracheirodon simulans - in een 60cm of 80cm black water aquarium?


Liesbeth-LDR

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
155
Locatie
Zweden
Hoi!

Ik zou heel graag een schooltje Paracheirodon simulans willen houden in een middelgrote black water aquarium. Alleen zit ik een beetje met de maat van het aquarium: 60x40x40 of 80x40x43. Ik ben van plan om er een speciaalbak van te maken, of met hooguit nog een bijvis (otocinclus). Welke maat is hiervoor het beste? Ik zoek een maat waarin ze de ruimte hebben om helemaal tot hun recht te komen, maar weer niet een te groot aquarium waardoor de bak bijna leeg ziet. De voorkeur gaat uit naar 60cm (met extra diepte: 40cm!) ivm klein apartement. Ik heb bijv op dit moment een 1 m aquarium met Hemigrammus bleheri en vind dit eigenlijk toch te krap voor de visjes, dus ik wil dit graag bij mijn nieuwe bak voorkomen.

Dus, heeft iemand ervaring met Paracheirodon simulans in een speciaalbak met een of beide aquariumlengte(s) en/of welke maat zou je me aanraden?


Groetjes
 
Ik heb de simulansjes in 60x40x40, je kan in mijn topic hieronder de foto's bekijken.
 
Als je toch al twijfelt, 80cm :p

Ze zullen het in 60x40cm ook goed doen, daar niet van. 80cm geeft je uiteindelijk meer opties, je kan er een grotere school in kwijt en elke cm ruimte zullen ze waarderen.

Leeg zal het er niet uitzien, je kan er gerust 25 in houden en je hebt altijd nog de optie om bv een apistogramma of dicrossus (aanrader) bij te houden.
 
Goede keus want dat geeft in alle opzichten wat meer keus en mogelijkheden.
 

Terug
Bovenaan