Paramecium cultuur kopen


Frank0

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2020
Berichten
238
Leeftijd
49
Is er iemand hier die een zuivere Paramecium cultuur heeft? Of iemand die weet waar ik dat betrouwbaar kan kopen?

Ik bedoel dus niet een gewone infusorien (meng) cultuur, maar echt Paramecium.

De enige in NL is Marelis, maar na een bestelling daar zitten er nauwelijks Paramecia in helaas.

Reactie graag naar: frankhermens@gmail.com
 
Dat zijn toch pantoffeldiertjes? Hier bij de lfs niet zover ik weet en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
 
Dat zijn toch pantoffeldiertjes? Hier bij de lfs niet zover ik weet en ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Wat is lfs? Paramecia zijn gewoon onderdeel van infusorien, maar gemiddeld wat groter en beter voer voor jonge tetra’s. De meeste industriële kwekers gebruiken dit, maar het is blijkbaar lastig aan een ent te komen.

Ik ben het zelf aan het proberen door telkens onder de microscoop te kijken en de cultuur met de meeste Paramecia verder te kweken, maar een zuivere cultuur zou mooi zijn…. 😎
 
Wat ik ervan weet is het toch ook zelf te kweken. Met rijst korrels en hooisprieten en toch iets waar ik nu niet opkom. Van vroeger weet ik dat het wel een paar weken duurt maar dan weet je wel wat je hebt?
 
Amoebes bedreven we voorheen dmv ,banananschil, en hooi.
Dan ontstaat er al infusiorenvoedsel, voor de kleinsten.
 
Toch niet gelukt via het contact van mij?
 
Wat ik ervan weet is het toch ook zelf te kweken. Met rijst korrels en hooisprieten en toch iets waar ik nu niet opkom. Van vroeger weet ik dat het wel een paar weken duurt maar dan weet je wel wat je hebt?

Amoebes bedreven we voorheen dmv ,banananschil, en hooi.
Dan ontstaat er al infusiorenvoedsel, voor de kleinsten.
Klopt allemaal en heb ik gedaan. Alleen dan krijg je zat infusorien maar met slechts een fractie daarvan Paramecia. Ik heb een microscoop waarmee ik het check, vandaar
 
Toch niet gelukt via het contact van mij?
In zoverre dat ik fraaie entporties kreeg, maar daar zaten geen Paramecia in. Bleek dat zij het ook gekocht had bij Marelis ;-). Net als ik
 
Ah ok. Nou ja, fijn dat je dan in elk geval wel iets van mooie voercultuur eerst hebt waar je hopelijk mee door kan cultiveren ook in tussentijd.

Ik weet niet meer of je het nog weet, maar ik had oorspronkelijk uit twee culturen Paramecium. Vanuit die infusoria starter die ik je heb opgestuurd kreeg ik na een aantal weken ook ontwikkeling van paramecium. Dat begon met enkelen maar heb ik over de tijd kunnen cultiveren naar echt mooi volle culturen. En een ander deel was ook via Marelis, toentertijd zat daar zeker paramecium in. Maar verzending en toch niet 100% dezelfde voorwaarden (ongetwijfeld verschil in waterwaarden etc.) maakte wel dat die eerst terugvielen en niet elke ent sloeg aan.

Ik weet ook nog een webshop in Duitsland waar je ze kan bestellen, maar dat was ook geen onverdeeld succes door de langere verzending en is relatief duur door hele hoge verzendkosten.
 
Ah ok. Nou ja, fijn dat je dan in elk geval wel iets van mooie voercultuur eerst hebt waar je hopelijk mee door kan cultiveren ook in tussentijd.

Ik weet niet meer of je het nog weet, maar ik had oorspronkelijk uit twee culturen Paramecium. Vanuit die infusoria starter die ik je heb opgestuurd kreeg ik na een aantal weken ook ontwikkeling van paramecium. Dat begon met enkelen maar heb ik over de tijd kunnen cultiveren naar echt mooi volle culturen. En een ander deel was ook via Marelis, toentertijd zat daar zeker paramecium in. Maar verzending en toch niet 100% dezelfde voorwaarden (ongetwijfeld verschil in waterwaarden etc.) maakte wel dat die eerst terugvielen en niet elke ent sloeg aan.

Ik weet ook nog een webshop in Duitsland waar je ze kan bestellen, maar dat was ook geen onverdeeld succes door de langere verzending en is relatief duur door hele hoge verzendkosten.
Snap ik, Marlies. Ga ik ook doen hoor. Ik merk idd dat je elke kweek onder de microscoop kunt nakijken en dan steeds met de beste verder. Ben ik nu ook aan het doen.
Zit nu wel twee weken in Italië dus hoop dat dat goed gaat… 😎.

Overigens ga ik Marelis ook nog een keer proberen. En welke adres had je in Duitsland?
 
Snap ik, Marlies. Ga ik ook doen hoor. Ik merk idd dat je elke kweek onder de microscoop kunt nakijken en dan steeds met de beste verder. Ben ik nu ook aan het doen.
Zit nu wel twee weken in Italië dus hoop dat dat goed gaat… 😎.

Overigens ga ik Marelis ook nog een keer proberen. En welke adres had je in Duitsland?

Hele fijne vakantie gewenst! En hopelijk vallen de culturen niet al te ver terug dan 😅.

Ik moest even zoeken waar het ook al weer was, maar dit was de webshop waar ik ze in Duitsland wel eens heb besteld;
 
Hele fijne vakantie gewenst! En hopelijk vallen de culturen niet al te ver terug dan 😅.

Ik moest even zoeken waar het ook al weer was, maar dit was de webshop waar ik ze in Duitsland wel eens heb besteld;
Dank! Ik krijg via jouw contact mogelijk alsnog een extra ent portie van iemand anders. Duitsland ga ik dan nog doen als het nodig is. Dank!
 

Terug
Bovenaan