Parasiet in nieuwe planten?


Mai

Member
Lid geworden
2 augustus 2021
Berichten
6
Leeftijd
56
Weet iemand wat dit is?
Kwam mee met een nieuwe plant, ik was zo dom niet goed te controleren, kon er meteen een stuk of 10 uit een kersvers aquarium vissen. Ook heb ik er een in de vijver laten vallen waar tee goudvissen in zitten en wat daniotjes. Moet ik vrezen voor mijn vissen?


 

Bijlagen

  • IMG_20210802_112910.jpg
    IMG_20210802_112910.jpg
    414.9 KB · Weergaven: 104
  • VID_20210802_084401.mp4
    56.7 MB
Dat hoopte ik... maar zijn er veel rupsen van motten oid die onder water leven? Ze zijn te groot voor muggenlarven, en lijken volgens mij niet op torrenlarven? De leverancier zegt dat het planaria zijn en dat die niet meekomen met planten maar al in de bak zaten - dat bestaat niet want die heb ik zaterdag gloednieuw ingericht met schoon leidingwater. Ik dacht aan bloedzuiger?
 
Planaria ziet er heel anders uit, en de leverancier heeft geen flauw benul hoe die planten gekweekt worden (in kassen vaak via een hydrocultuur) die krijgt z eook alleen maar via de groothandel.

Ja er zijn tientallen insecten die hun eerste levensjaren onder water doorbrengen, bloedzuiger is het zowiezo niet, die zijn net zo glad als een naaktslak
 
Ok gelukkig, dank je! Heb het aquarium al helemaal opnieuw ingericht, ik maakte me alleen nog zorgen om die vijver ... dat zal dan wel loslopen 😅🤞
 
op basis van de uitsteeksels op de achterkant, bewegingspatroon en het feit dat ze op de bodem liggen: larven uit de familie van de langpootmuggen (Tipulidae)

\
 

Terug
Bovenaan