Parasiet??

  • Onderwerp starter Sammy_vis
  • Startdatum

S

Sammy_vis

Guest
Hoi,

Ik heb dit net in het aquarium van mijn vriend gevonden. Is het een parasiet of een andere ziekte??

Mvg,

Sammy vis

20190501_195933.jpg
 
Nou het is geen ziekte maar wat voor beestje het is durf ik niet te zeggen Ik zou die bak controleren of er nog meer zijn in ieder geval.
 
Nou het is geen ziekte maar wat voor beestje het is durf ik niet te zeggen Ik zou die bak controleren of er nog meer zijn in ieder geval.

Ja, ik heb er net nog 2 uitgevist pff
 
Vreemde beestjes en wat het is kan ik niet zeggen maar het hoort er niet en ik zou voor de zekerheid goed blijven controleren en verwijderen. Misschien kan een ander lid zeggen wat dit zijn.
 
Ik heb ook geen flauw idee wat het is. Heeft het ook pootjes? Door die sprietjes lijkt het ook wel een beetje slak achtig? Misschien even een betere close up van het beestje?
 
Een zijopname heb je niet toevallig denk ik?
 
Ik heb helaas geen andere foto's maar het beestje had geen pootjes of iets anders. Het heeft een soort halve maan vormig lichaampje wat uitloopt naar een puntje en 2 sprietjes op de 'kop'. Er is verder niks geks met het aquarium aan de hand en de vissen zijn gezond. Je zou denken dat het een slak of iets is, maar er zitten geen slakken of garnalen in het aquarium. Het zouden misschien muggenlarven kunnen zijn sinds dat die aan de vissen gevoerd worden, alleen het beestje lijkt er niet echt op.
 
Het kan tussen het levend voer hebben gezeten. Zijn er nog meer aangetroffen de laatste dagen?
 
Beetje late reactie, maar ik ben erachter gekomen dat ze in het diepvriesvoer zitten. Het zijn dus een soort van larfjes ofzo. En de vissen eten ze niet op dus ik vis ze er na een tijdje eruit.
 
Beetje late reactie, maar ik ben erachter gekomen dat ze in het diepvriesvoer zitten. Het zijn dus een soort van larfjes ofzo. En de vissen eten ze niet op dus ik vis ze er na een tijdje eruit.
Dan ben ik erg benieuwd welke diepvriesvoer je hebt.
 
Vreemd inderdaad maar goed dan was die morsdood en heeft weinig kunnen aanrichten in ieder geval. Ik heb dit nog nooit met diepvriesvoer meegemaakt.
 
Ik heb de diepvriesvoeding van superfish, de zwarte verpakking waar je vaak een discus of een maanvis op ziet afgebeeld. Ik weet niet zeker of het van superfish is, maar volgends een site is het wel dat merk.
 

Terug
Bovenaan