Paringsgedrag maar wat nu?


Niet in een 60 30 30 bak. Heb je ervaring met discus/jongbroed?
 
Ervaring met discus, opzich wel. Geen jaren. Jongbroed niet zo, maar heb me er goed over ingelezen qua voeding etc.
 
Gewoon alles laten zoals 't nu is ( ik doel op de eitjes en discus).

Kweken, hmmm ... laat die gedachten icm met deze vissen beter varen. Zet ook geen discus in een guppen-bakje (60x30x30).
 
Dan weet je toch dat een koppel niet in zo,n klein bakje past.
 
Ze hoeven er toch geen weken in te zitten, gaat om het idee dat er niks met die eitjes kan gebeuren. ZZou het zonde vinden om morgen weer geen eitjes te vinden, dat ze weer weg zijn.
 
De evt jongen,hebben wel hun ouders nodig. Huidsecreet,dat gaat toch nooit goed in zo,n bakje.
 
Daar heb je ook wel gelijk in tuurlijk. Maar qua eitjes is dit mijn eerste keer, en heb nu een 260l bak. En in mijn ogen is dat weer veeeeelste veel. Heb dan 3 kleinere discussen en 4 corydorasjes, wat kleine rode garnalen, en een algeneter. Ik wil gewoon het beste ervan maken. Kan je me daar goeie tips over geven dan? Want op internet lopen zoveel antwoorden en tips uiteen.
 
Alles laten zoals 't nu is ...
 
Lescus zei:
Ervaring met discus, opzich wel. Geen jaren. Jongbroed niet zo, maar heb me er goed over ingelezen qua voeding etc.

Als je je goed hebt ingelezen dan weet je dat wat je van plan bent een slecht plan is. De bak is te klein, je hebt net ziekte in je bak gehad , de ouders zijn niet in topconditie.
 
Lescus zei:
Daar heb je ook wel gelijk in tuurlijk. Maar qua eitjes is dit mijn eerste keer, en heb nu een 260l bak. En in mijn ogen is dat weer veeeeelste veel. Heb dan 3 kleinere discussen en 4 corydorasjes, wat kleine rode garnalen, en een algeneter. Ik wil gewoon het beste ervan maken. Kan je me daar goeie tips over geven dan? Want op internet lopen zoveel antwoorden en tips uiteen.

Je hebt in totaal drie discusvissen?
 
In totaal 5, papa en mama en 3 kleinere 5-7cm
 
Steph zei:
Alles laten zoals 't nu is ...

Zoals eerder gezegd.Eerst maar wat meer ervaring met discus. De kweek kan altijd nog.
 
Okee vijf stuks.

Als ik je een tip mag geven is ga niet kweken. Ga sparen en schaf een grotere bak aan, en vul dan je huidige school aan met wat nieuwe discussen op formaat. En in de tussentijd kun je je flink inlezen over kweken. De bak die leegkomt als je een grotere bak hebt kun je dan gebruiken als kweekbak.
 
Lescus zei:
Wat is nu wijsheid als ik koste wat kost die eitjes wil behouden?

Ik begrijp je enthousiasme, maar dit is echt een verkeerde insteek.

Zorg er eerst eens voor dat je de basis goed op orde hebt, zoals een gangbare kweekbak, 1 of 2 uitzwemmers van enkele 100-en liters per stuk en ga met fatsoenlijke, gezonde dieren kweken.
Bedenk je wat je met de 10-tallen, zo niet 100-tallen gekweekte vissen gaat doen ( Heb je MP al eens bekeken....?)

Ik wil je niet van je roze wolk trappen, maar op deze manier komt het niet goed!
 

Terug
Bovenaan