Patrix goes Malawi


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Zoals de titel al zegt, ik ga mijn plantenbak inruilen voor een bak met stenen :oops:
Al heel wat jaren ben ik aan het snoeien en nu ben ik er wel klaar mee, zoals ik eerder al aangaf begon ik een beetje uitgekeken te raken op het aquarium, met name het onderhoud wordt een ''moetje''

Omdat ik wel graag een aquarium in de woonkamer heb staan is mijn keuze gevallen op een Malawi aquarium, ik ben me bewust van de algen die daar bij horen
Het zal nog wel even gaan duren voordat het zover is maar de eerste plannen zijn al gemaakt, verder nog op zoek naar de juiste vissen, niet al te groot uiteraard omdat mijn aquarium dat ook niet is.

Ik neig erg naar de Mbuna, en dan in eertse instantie een groep van de Pseudotropheus saulosi, en wellicht nog 1 of 2 solitaire mannen van een andere soort.
Ook zal ik volledig overgaan op LED verlichting en gaat de BIo co2 plaats maken voor een luchtpomje.
Erg biotoop gericht gaat het overigens niet worden, dus een paar Anubiassen en wellicht nog wat andere makkelijke plantjes komen er wel in.

Dus.... dat was even in het kort wat ik van plan ben.
Even voor de beeldvorming en diegene die mijn bak niet kennen, deze plantjes gaan dus plaats maken voor Maaskeien:oopss:
Aqurium is 100 x 50 x 45
IMG_20200117_191413.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou een hele ommezwaai Patrick maar je moet plezier eraan blijven beleven en als dat met iets anders is dan denk ik waarom niet en veel succes alvast.
 
Inderdaad een hele ommezwaai. Overigens is het best mogelijk om planten te houden met Malawi, mij lukt het in ieder geval wel. Als je Mbuna gaat houden hoef je voor alg niet bang te zijn. Succes met het inrichten en uitzoeken van de vissen.
 
De lockdown-gekte heeft toegeslagen
Haha, nee hoor, ik ben gewoon alle dagen aan het werk gelukkig, wij zitten in de voedingsindustrie dus dat draait gewoon door.
En ik wil weleens wat anders, dat gedoe met die plantjes iedere week:DD
 
Overigens is het best mogelijk om planten te houden met Malawi
Ja dat heb ik hier en daar wel gelezen maar ik houd het wel heel beperkt dan, hier en daar een bosje voor het contrast.
Kunnen Malawi's overigens solitair door het leven?
 
Wel grappig eigenlijk, er zijn mensen die zouden willen dat ze een aquarium hadden vol gezonde planten om wekelijks te snoeien en jij bent dat helemaal zat :DD
Ach ja, soms wil je weleens wat anders, ik doe dit nu al zo'n 7 jaar schat ik (met de vorige bak erbij geteld)
 
en veel succes alvast.
Thanks, komt vast goed.
Ik ben mijzelf al een tijdje aan het inlezen, ik begin er niet zomaar aan.
Ook nog opzoek naar een nieuw thuis voor de huidige vissen, ik wil wel dat deze goed terechtkomen, ioverweeg nog om de Panda's te behouden maar of dat kan weet ik eigenlijk niet, zelfde geld voor de Ancistrus
 
Tsss....
Je bent het zat of je bent zat (van bier).

Ga dan liever voor een ZA bak vol takken.
Maar toch geen Malawi met algen joh.

Nah ja goed .... veel plezier zal vast mooi worden.
 
Flinke ommezwaai is het zeker ja! Heel benieuwd wat je er van gaat maken. En dan idd stenen en niet iets met een beetje hout en wat planten zoals @rjoemman ook voorstelt
 
Dat is inderdaad iets heel anders, maar ook mooi denk ik. Ik ga je in ieder geval weer volgen hoor!
 
Ga dan liever voor een ZA bak vol takken.
Nee dat is niet mijn ding, en wat de algen betreft, ik ga uitaard proberen groene algen te kweken of dat gaat lukken is een tweede.
 
Flinke ommezwaai is het zeker ja!
Als er iets moet worden veranderd moet t ook goed veranderen, het wordt gewoon weer een compleet nieuwe bak, en het opstarten van een nieuwe bak blijft toch leukst.
 
Ik herken hier wel iets . Ik had en heb geen groene vingers . De planten deden het heel wisselvallig en na een tijd een gezelschapsbak ook overgegaan naar Malawi`s en ook mbuna.En daar zitten ook de nodige mooie vissen bij. Succes
 
Ik ga je in ieder geval weer volgen hoor!
Thanks, maar het gaat nog wel even duren hoor, wordt al met al nog wel een hele operatie, ik zit vol met ideen maar ben er nog niet helemaal uit.
 
Ik herken hier wel iets . Ik had en heb geen groene vingers . De planten deden het heel wisselvallig en na een tijd een gezelschapsbak ook overgegaan naar Malawi`s en ook mbuna.En daar zitten ook de nodige mooie vissen bij. Succes
De mooie vissen zijn voor mij ook doorslaggevend, planten doen het wel goed bij mij daar ligt het niet aan, ik wil gewoon weer iets nieuws bouwen, dat vind ik het leukst van de hobby.
 
Daar twijfel ik nog over, ik heb evt. een koper.
Volgens mij moet het wel kunnen met de Mbuna's??
 
Hoort niet bij elkaar he
 
Ik zou de panda door zoiets vervangen

 
Stage 2 completed, dit is een tijdelijk scape, ik moet nog even wat mooie stenen gaan zoeken.
Ik heb ook nog heel veel Willow mos, maar dat zal niet gaan met Cichliden.

Bekijk bijlage 317969
Tja, de tuincentra zijn dicht he? Maar je zit daar vlak bij de rivier, wat ik me herinner van Rheden, dus daar zal vast wel iets moois te vinden zijn...
 
Rheden, dus daar zal vast wel iets moois te vinden zijn...
Klopt, rivier de ijssel loopt hier langs, daar ga ik ook kijken binnenkort het is alleen hoog water nu, dus de meeste stenen zijn kopje onder
 
Laatst bewerkt:
Van harte gefeliciteerd!
 
Gefeliciteerd Patrix.
 
Gefeliciteerd kerel! Ik zou gewoon om een paar stenen cadeau vragen (of je dat uit handen moet willen geven is een tweede, of je dan het juiste hebt is dan weer de verrassing)
 

Terug
Bovenaan