Wat is er nieuw

patty776 haar 60 cm

ik ben benieuwd naar het eindresultaat! 🙂
Als ik zelf nu alles over mocht doen dan zou ik ook geheel donker grind nemen (en een groter aquarium, hihi)
Die appeltjes van je groeien inderdaad goed, hoe groot zijn de ouders? 😀

Susanne zei:
Kan me er zo geen voorstelling van maken en het zal ook vast nog wel even duren voordat het klaar is, maar het wordt vast mooi! Leuke deal inderdaad met de tegoedbon voor de kreeftjes! Die vind ik trouwens ook erg leuk, maar met het bestand dat ik in gedachten heb is dat zeker geen goed idee?

ik las dat je cory's wou weet niet of dat verstandig is
hier zitten de kreeftjes in een 60 cm met als mede bewoners een schooltje rasboras merah en een schooltje paracheidoron simulance beide 10 stuks en een 20 tal vuurgarnalen
dus weet niet goed of ik je die kan aanbevelen
misschien dat een ander daar beter antwoord op kan geven
ikzelf ben van mening dat het niet gunstig zal zijn met cory's

SuzanneM zei:
ik ben benieuwd naar het eindresultaat! 🙂
Als ik zelf nu alles over mocht doen dan zou ik ook geheel donker grind nemen (en een groter aquarium, hihi)
Die appeltjes van je groeien inderdaad goed, hoe groot zijn de ouders? 😀

een cm 3 a 4 in doorsnee

kijk in het begin van mijn topic ik ben zelfs met een witte bodem begonnen :stom: 😡

Dacht al dat de cory's roet in het eten zouden geven en de garnaaltjes gaan het waarschijnlijk ook niet zo leuk vinden en wil die niet opgeven voor de kreeftjes.

mijn vuurgarnalen worden wel met rust gelaten en komen ze elkaar tegen is de vuurgarnaal snel genoeg om de kreeft te ontwijken
de cory's daar in tegen die walsen gewoon door en dat wil nog wel eens problemen opleveren naar mijn vermoeden

ik vraag me alleen af of ik nog een nitrietpiek kan verwachten omdat ik ingedraaide filters heb en grotendeels het aquariumwater overgezet heb waarin de pomp is blijven draaien nadat het uit de bak is gegaan

patty776 zei:
ik vraag me alleen af of ik nog een nitrietpiek kan verwachten omdat ik ingedraaide filters heb en grotendeels het aquariumwater overgezet heb waarin de pomp is blijven draaien nadat het uit de bak is gegaan

Als het filter niet langer dan 30 minuten heeft uitgestaan verwacht ik geen problemen. Heb je ook (wat van) de bodem meegenomen? Dat helpt nl ook heel veel.

er lag een witte grind bodem in nu zit er een zwarter zand bodem in dus nee heb geen bodem mee genomen
de filter heeft helemaal niet uit gestaan

Dan zullen er waarschijnlijk geen problemen komen, maar als je kunt wachten met het toevoegen van de vissen dan kan je dit natuurlijk voor alle zekerheid doen.

ik kan nog wel een weekje wachten hoor dat was al de bedoeling omdat dan de rest van de plantjes pas komen

u staat met wat slakken en plantje maar ze staan nog niet helemaal zoals ik wil en er komen nog plantjes bij

936181patty776_0_82_20150522_201837.jpg

Is het niet mooier als je de filter naar achteren verplaatst??

nee John die filter gaat eruit dit is een tijdelijke 2de filter om de bak sneller helder te krijgen deze filter gaat er morgen uit

Aha, op die manier. ja ik zie nu achterin rechts dacht ik de filter zitten. Al is het niet echt duidelijk 😉.
En al helemaal niet met mijn slechte ogen 😀.

\0-0/ je mag de mijne wel lenen
-

Tja, ik heb al een leesbril hoor 😀.

ikke een voor de hoofdpijn alleen heeft die deze week niet geholpen

nieuwe inrichting ik kwam bij de lfs een prachtig stukje hout met plantjes tegen
ik kon het gewoon niet laten

272236patty776_0_82_20150530_195347.jpg

822839patty776_0_82_20150530_195349.jpg

717252patty776_0_82_20150530_195403.jpg

528115patty776_0_82_20150530_195408.jpg

Ziet er leuk uit hoor Pat.

ty het kijkt nog wit er is een kleibol opgelosd in het water helaas waardoor het water wit kijkt

Ja maar dat is vrij snel weer weg hoor. Daar moeten we maar doorheen kijken toch 😉

Ziet er goed uit zeg, dat stuk beplante driftwood zou ik ook niet kunnen laten liggen, erg mooi.
Hopen dat de mist snel weg is voor nog betere foto's 😉

patty776 zei:
ik heb voor jbl gekozen omdat ik geen hornbach in de buurt heb zitten en ik het erg mooi vond.
aan de voorkant ligt ongeveer 1 cm zand omdat ik een dikke laag zand lelijk vind vooraan, aan de achterkant ligt ruim 5 cm en het loopt langzaam af.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1630259

Ik heb een mail gehad dat het zand bij Hornbach weer online te koop is. Waarschijnlijk ga ik dat bestellen.... Scheelt me, inclusief verzenden, toch ruim 15 euro met de LFS....

heb net even gekeken maar voor JBL betaal ik 9,79 per 5 kilo bij apo en bij hornbach 8,95 voor 5 kilo

Ja dat van de Hornbach is ook niet goedkoop. Ik betaal voor gewone zwarte grind bij de Pets Place 5 euro voor 5 kilo.
Maar ja dat is minder mooie kwaliteit dus.

ach ik heb ook maar 1 bak die in de woonkamer staat en had nog 2,5 kilo voedingsbodem liggen die heb ik aan de achterkant waar de plantjes staan eronder gedaan dus had maar 1 zak nodig

oke nu 2 wkn verder omdat het water na 1 week stabiel was had ik mijn corry's en mijn Sewellia lineolata terug geplaatst in mijn bak
helaas heeft mijn zwelgje (Sewellia lineolata) het niet overleefd
dinsdagavond keek ik in de bak en zag ik dat mijn cory's aan het schuren waren en toen ik beter keek bleek dat zwelgje dood in de bak lag
dus ik om 23u het water maar even getest blijk ik dus een nitrietwaarde van 0,5 te hebben ;( ik heb gelijk maar een waterwissel gedaan van 50% om 23u s avonds

vandaag het water opnieuw getest dit zijn de uitslagen

PH > 7.5
KH > 9
GH > 10
NO2 > 0
NO3 > 0,5 Denk ik het verkleurt iets maar niet zo erg dat de waarde op 1
PO4 > 0,5 staat de kleur is veel lichter
NH3 > 0

ook kwam ik een soort van regenworm in mijn bak tegen maar hij was niet zo dik als een regenworm na wat nageplozen te hebben kwam ik dit tegen
DIT VERHAALTJE TEGEN

Nette waarden toch Patty. No2 en po4 is prima voor de planten en mag best hoger hoor.
No3 mag best 10 of 20 zijn en de po4 1 of 2.

zo staat mijn 60 cm er nu bij

922975patty776_0_82_1.jpg

de bewoners zijn
7 corydoras panda's
3 corydoras habrosus
2 Sewellia lineolata
3 jonge appelslakken
3 jonge betta splendens CT van 2 mnd

En mijn nieuwe project een aquael 30 ltr

716216patty776_0_82_20150612_140345.jpg

ik weet nog niet wat de bewoners gaan worden
en wat voor een achterwand er nog achter komt
in elk geval ben ik aan het proberen de ph naar de 6 te krijgen met filteren over turfjammer dat het niet geschikt is voor een enkel koppel ramirezi

waarom staat mijn foto op zijn kop :help:

Leuk bakje wordt dat hoor.
Leuk voor garnaaltjes dus 😀 😉.

of ik ga de PH waardes weer omhoog brengen en stop er een mooie betta man in met 2 slakken samen

Ja dat kan in zo n bakje ook natuurlijk. Wat planten en drijvers erbij en klaar is kees.

Plantjes krijg ik komende week er nog bij dankzij een forumlid

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan