Wat is er nieuw

patty776 haar 60 cm

even een up date van de 60 cm

149611patty776_0_82_20150710_145220.jpg

677825patty776_0_82_20150909_185612.jpg
de tijdelijke bewoners van de 60 cm
xxx aantal appelslakken
xxx aantal puntslakken
7 corydoras panda

Ooh ik vind de paarse appelslakjes zo leuk met die oranje vlekjes. Heb zelf paarse, roze en een gele, maar ik vind de paarse veruit het mooist 😀

Leuke bak. Komt er verder nog iets van vissen bij??

ja john als een van de nestjes groot genoeg zijn mogen die hierin uitgroeien

dat wordt een snelle update Thomba vandaag is de hele bak leeg gegaan deze bak heeft namelijk het nadeel dat deze langs de ramen lekt onder de rand door ik heb een heel ander idee voor deze bak welke ik nog ff geheim houd als eerst zal de losse rand erop vast gekit gaan worden zodat deze niet meer zal lekker daarlangs

verder zal ik een nieuwe invulling geven als ik daar zelf voor de volle 100%

ik wil deze 60 cm namelijk als experiment gaan gebruiken om daar een een paludarium/aquarium van te maken en dan niet voor gifkikkers of dergelijke maar voor planten en een betta man

zo ziet de bak er nu uit

938658patty776_0_82_20151213_132518.jpg

pff zie erg veel weerspiegeling in het glas

Och, paar mooie voetjes, en een halve pyama. mooi toch?

patty776 zei:
zo ziet de bak er nu uit

938658patty776_0_82_20151213_132518.jpg

pff zie erg veel weerspiegeling in het glas

Leuk bakje maar ik zou dat ornament van die voeten er wel uithalen 😉

😛
ja plaag me maar maar ik heb een brede rug kan veel op
moet wel zeggen dat hij zwak is

patty776 zei:
😛
ja plaag me maar maar ik heb een brede rug kan veel op
moet wel zeggen dat hij zwak is

😀 😀

Maar waarom is hij nu helemaal leeg eigenlijk?? Of heb ik dat gemist?

Edit: je wil denk ik als ik het zo lees een lagere waterstand ivm de lekkage die je hebt. Hoe hoog wil je het peil dan gaan brengen??

de bak zal ongeveer de helft tot 2/3 gevuld worden de rest gaat mooi aangekleed worden met plantjes en hout

Dat kan ook erg leuk zijn. Ik ben benieuwd wat je ervan maakt hoor.
Ik heb datzelfde euvel bij die bak en vul dus tot 1mm onder de rand. Dan gaat het wel goed en je ziet het amper.

hier krijg ik hem niet waterpas schijnbaar zodra de klep open gaat begint deze te lekken
als ik klaar ben met de achterwand kit ik gelijk de rand vast aan de bak waarschijnlijk zal het probleem dan een heel eind verholpen zijn en kan ik hem altijd nog volledig afvullen als ik dat wil

Ja dat denk ik ook. Kan weleens condens bij jou zijn dan. Ik had het ook als de kap dichtbleef namelijk. Maar ja zo met die ene millimeter is het ook opgelost.

ja maar dat stomme ding lekt onder de rand door en soms zonder dat de kap open is geweest

Ik heb hetzelfde aquarium en die rand kunnen ze nog wel wat verbeteren in het ontwerp inderdaad. Ik heb gemerkt dat de waterrand inderdaad maar net niet zichtbaar moet zijn (dus net boven de onderste rand van de bovenrand 😀 ).

Aan de voorkant van de bovenrand zitten twee verticale plastic 'plaatjes' aan de binnenkant van het glas, als het water daar te hoog tegenaan staat heeft dat een soort hevelwerking en loopt het inderdaad aan de voorkant onder de rand vandaan. Ik vul nu tot maximaal 1/3 van dat plaatje. Sinds ik daar op ben gaan letten is er bij mij spontaan geen water meer onder de rand door gelekt.

Verder verzamelt er meestal inderdaad wat condens in de kap, dat drupt bij het openen op het horizontale deel van de bovenrand (en soms gelijk ernaast). Als op de rand een laagje water staat, en je doet de kap weer dicht, dan drupt het er ook langs bij mij.

Wat ik nu dus doe, water niet te hoog vullen en even met een keukenpapiertje de bovenrand droog maken als er een laagje water op de bovenrand ligt.

ik heb hem zelfs een halve cm onder de rand gehad en dan lekt deze nog dus geen suc6 vandaag ff afkitten en dan eens met water erin bekijken wat er gaat gebeuren als hij dan niet meer lekt dan waarschijnlijk toch maar gewoon volledig afvullen en opnieuw opstarten dat wat ik wil daar staat de bak telaag voor 🙁

Ok, nee dat heb ik dan weer niet dus. Ik hop dat het kitten de bak dicht maakt voor je.
Lekkage is erg lastig namelijk.

patty776 zei:
ik heb hem zelfs een halve cm onder de rand gehad en dan lekt deze nog dus geen suc6 vandaag ff afkitten en dan eens met water erin bekijken wat er gaat gebeuren als hij dan niet meer lekt dan waarschijnlijk toch maar gewoon volledig afvullen en opnieuw opstarten dat wat ik wil daar staat de bak telaag voor 🙁

Dat is wel balen dan inderdaad. Ik hoop dat opnieuw kitten het oplost!

Gelukkig is Patty erg handig weet ik 😉.
Bij lekkage had de bak bij mij bij de weg gestaan hoor 🙁.

tja is niet de eerste bak die ikzelf kit gelukkig zijn de 2 bakjes waarbij ik dat gedaan heb ook nog steeds dicht dus ik heb er wel vertrouwen is

vandaag een erg mooi aanbod gekregen voor een kweekstelling van 2,5 meter maar mijn portemeniks laat het niet toe ;(

Ook moet je er de ruimte voor hebben natuurlijk. Maar kitten is je wel toevertrouwd begrijp ik dus bij een eventuele lekkage weet ik wie ik moet vragen 😀.

ja John de glazenzetter bij jou uit de buurt want de voorrijkosten die ik moet tellen over de 400 km retour zullen hoger worden 😛

PS die ruimte is wel op te lossen ik mik hier in de kamer gewoon dat hoekje waar alles nu staat buiten

ja John de glazenzetter bij jou uit de buurt want de voorrijkosten die ik moet tellen over de 400 km retour zullen hoger worden tongue

;( ;(

Het stomme is dat de bak op zich wel dicht is maar hij onder de rand door lekt

vandaag bij hornbach geweest blijven hangen is
10 kilo bruin zand
mooi stukje hout
materialen om mijn eheim2213 weer aan de praat te krijgen oa slangen en nieuwe klemmen de rotortje was kaduuc (dat laatste trouwens niet bij hornbach gekocht maar bij aquarainbow)
1x Bamboe Pot S - Microsorum Mix
1x Najas Major
1x echinodorus grisebachil bleherae
1x mayaca versch. arten
1x dracaena firebrand

morgen maar weer aan het knutselen

ik twijfel nu wel of die dracaena firebrand wel een aquariumplant is

Dracaena Firebrand Terrariumplant

max. Wuchsh�he
- cm
Herkunftsland

Eignung
Terrarium !!!!!!!!!!!!
Typ

Familie

Gattung

Vermehrung

Wuchsgeschwindigkeit

pH
-
Wasserh�rte
- �dh

Hinweise

Roter Drachenbaum

Feste, breite, dicht stehende, dunkelrot gef�rbte Bl�tter.

Pflanzendatenbank | Dennerle

Pflanzendatenbank. Seit mehr als 45 Jahren ver�ndert sich das Dennerle- Pflanzensortiment immer wieder. Es kommen neue Arten und Farbformen hinzu, aber ...
dennerle.com/de/service/pflanzendatenbank

Het is duidelijk een plant voor het terrarium dus.

mijn duits is net zo erg als nederlands voor een chinees 😛
maar goed wat we vertaling hebben maar goed kom ik nu pas achter ff terug op en neer rijden om het plantje te ruilen kost me net zoveel als hier een nieuw plantje halen
ik haal hem er uit en kijk wel wat hij doet ik wil binnekort een aquaterrarium gaan bouwen dus misschien komt hij dan nog van pas

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan