Wat is er nieuw

patty776 haar 60 cm

Eerst een leuk plekje in de kamer geven Pat 😉

Terrarium = ook terrarium, hoor.
Duits -nederlands.

er staat ook bertus dat hij van licht vochtige aarde houd of ik moet nu ff op de andere site kijken misschien dat het daar stond
baal alleen dat hornbach zoiets als aquariumplant aanbied

Juist, dat is en terrarium,ook, he.
Met sproeiertjes wordt het vochtig gehouden.

Tja, Hun verkopen wel.
Je hebt er wel een mooie plant aan,toch?

jawel maar mijn vriend (hij heeft hem uitgezocht) wou kleur in de bak

Doe dat nou nooit meer,he.

Mag ik ook niet,hihihi.

Corry kan dat ook betr.

Alternanthera rosanervig zal ik dan maar naar op zoek gaan anders bestellen bij apo krijg hij toch een beetje kleur in de bak
en anders de rodelotus er wat meer in

nou de foto's tijdens en na het inrichten
ivm de kerstboom staat deze bak nu niet op zijn plek maar dat veranderen we wel weer als de boom eruit is

Lege bak
965236patty776_0_82_20151213_132518.jpg

de bruine zandbodem (valt wel op dat deze veel luchtbellen op het moment vast houd
432612patty776_0_82_20151219_203234.jpg

graag jullie mening over de plantensetup welke jullie het mooist vinden

1 hierin staat een terrariumplant die waarschijnlijk zal afsterven
656879patty776_0_82_20151219_211919.jpg

2
818629patty776_0_82_20151220_105008.jpg

3
497912patty776_0_82_20151220_111604.jpg

ikzelf ben eigenlijk van nr 1 helemaal weg ik weet alleen niet welke plant ik in de plaats zou moeten zetten van de dracaena

Nummer 1 is ook leuk en op die plek kan je een "wat hogere" Crypto nemen die rond de 15-20 hoog gaat worden.

Ik vind foto 1 ook het mooist eigenlijk, misschien dat een Cryptocoryne wendtii (degene met het donkere blad) op de plek van de Dracaena ongeveer hetzelfde effect geeft?

Herkenbaar beeld met die luchtbellen op de bodem, ik heb het zwarte zand van de Hornbach erin, bij mij was de lucht na 2 dagen zo goed als weg. Bruin is ook wel een erg mooie kleur bodem eigenlijk 🙂

ja wou iets anders als zwart dat heb ik gehad maar vond ik tegen vallen
vande week de bak maar weer ff omgooien

Ik vind de bodem wel mooi zo hoor met dat bruin. Ik heb ook het zwarte van de Hornbach.

Bruin is voor mij natuurlijker dan zwart

wat wel opviel was dat het zand bij het spoelen geen troep losliet

Ja dat had ik ook inderdaad! Aangezien het mijn eerste aquarium is had ik geen idee of dat normaal was 😉 Dus toch alles maar even gespoeld.

dit is het uiteindelijk geworden water kijkt nog troebel omdat de bewoner van mijn nieuwe bakje met hun draaiende filter erin gegaan zijn ook heb ik de filter uitgeknepen en de bacterien gewoon in het water gedaan zij zaten in een qubie 25 was voor deze bewoners te klein

453628patty776_0_82_4.jpg

736466patty776_0_82_1.jpg

852232patty776_0_82_2.jpg

238883patty776_0_82_3.jpg

833511patty776_0_82_5.jpg

het bakje waar ze inzaten

576647patty776_0_82__85_1.jpg

jazeker zelfs het aquarium heeft een kerstboompje
😀 😀 😀 😀

Ziet er mooi uit en inderdaad erg natuurlijk met het bruine zand!
Ik heb ook precies dezelfde ervaring met het zand van Hornbach, veel luchtbellen en heel weinig vuil dat eraf komt. Dat zal er dan wel bij horen. Toen ik het zand voor mijn Rio ging kopen, hadden ze nog maar 2 zakken zwart, dus heb ik er een zak bruin bijgekocht en dat erdoor gemengd, waardoor de bodem wat gem�leerd wordt. Dat is ook wel leuk om mee te spelen, want door de verhouding van zwart en bruin te veranderen kun je allerlei varianten maken.

Heb je de lekkage helemaal kunnen oplossen?

Die bellen die je ziet die zijn snel verdwenen hoor.

tot nu toe lekt hij niet maar ik heb nu ook geen verwarmingselement aanstaan alhoewel de kap behoorlijk nat is komt er geen water meer langs af 😀 :smitten:

Leg wat onder de klep, dat hij 1 of 2 cm open staat.
kan het vocht onder de kap weg.

randje afkitten bertus is in dit geval de remedie geweest thxs voor de tip

Aha. Onder de kaprand.
Tja, kan he.
Capilaire werking.

nou hij lekt nog steeds niet dus komt goed en Nee John geen kerstlampjes volgend jaar eens kijken of ik kerstballen in de boompjes kan hangen en een rood kerstmutsje in de bak 😛 heb er hier een staan eens kijken wat dat word nadat ik het met epoxy behandeld heb

298536patty776_0_82_9.jpg

zo ziet de bak er op dit moment uit er draait een eheim 2213 en een aquaflow 50 op op dit moment de aquaflow gaat er weer uit als ik een van mijn andere bakken opnieuw ingericht heb deze pomp was al ingedraaid

vandaag eens kijken naar nieuwe snelgroeier 1 heeft het begeven

yep alleen heeft de grote bos snelgroeiers achteraan in het midden het begeven dus moet nog ff kijken wat daarvoor in de plaats komt misschien morgen eens even in de andere bakken snuffelen of ik daar niet wat stekken uit kan halen om het te vervangen ik wil namelijk niet dat de 5 japonica's die een vriend gisteren kwam brengen gevaar lopen door er nieuwe planten uit de winkel erbij te plaatsen

even een update is alweer even geleden
het visbestand is inmiddels compleet
10 boraras brigittae
5 boraras maculatus
3 boraras merah
6 pangio kuhlii
5 japonicagarnalen
40 choco garnalen
3 appelslakken

de reden dat ik 3 boraras soorten heb is gekomen omdat de macultaus mij als merah is verkocht en na uitval ik de groep aangevuld hebt met merah en dus 2 verschillende had deze zaten in een andere bak van me en zijn hier naartoe verhuisd en de boraras brigittae ik er als laatste bij gekocht heb omdat deze me meer aanspreken

foto's volgen ik krijg ze momenteel niet geuploaded van mijn foon naar de drive

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan