Pauwoog cichlide


J

Joey0293

Guest
Hee ik wil graag andere vissen bij me pauwogen doen maar heb er zelf niet zo heel veel verstand van.

Kan iemand mij tip gegeven voor makkelijke vissen die er bij kunnen.

Zelf wou ik voor een vuuraal gaan en een spotted gar snoek.

Mijn bak is 1.40 bij 50 bij 50
Tempratuur is 27 graden en ik gebruik leiding water.
Ben opzoek naar een 2m bij 60 bij 60 aquarium.
En zou het wel mogelijk zijn dat ik een scholen vis er bij kan doen.

Groeten .Joey
 
Is spijtig en duidelijk dat je er weinig van weet. Een pauwoog heeft minimaal 180-200 cm nodig wil hij tot ze potentie kunnen uitgroeien. Je bak is dus al veel te klein voor 1 laat staan 2. En dan wil je nog vissen gaan toevoegen. Ik zeg pauwogen eruit en dan kun je best wat mooist met je Aquarium doen.
 
Ik wil er pas vissen toevoegen als ik een grooter aquarium heb maar wil alvast weten wat ik er bij kan doen.
Niet dat ik er binnenkort vissen in heb die na een paar dagen dood zijn.

Heb zelf nog een aquarium van 1.20 bij 50 bij 50 met zebra cichlide omdat het niet goed ging.

En een aquarium met 5 blanke vorn van 1 bij 60 bij 40.

En nog een kleine aquarium met wat kleine tropische vissen van 60 bij 60 bij 40.
 
Nou in allen eerlijkheid mits je niet naar 200 cm kan gaan vind ik dat je deze vis niet de juiste verzorging kan bieden Joey. En wat betreft wat erbij kan op MOMENT niets als jij wel 200 x 60 x 60-70 kwijt kan. Moet je denken aan Meervallen,eventueel Metynissen of Myleus en andere zalmen van 10 cm rest word allemaal voer.

Maar ik blijf erbij zou ze door verkopen of aan iemand geven die er NU de plek voor heeft.
 
Joey0293 zei:
Heb zelf nog een aquarium van 1.20 bij 50 bij 50 met zebra cichlide omdat het niet goed ging.

Hieruit blijkt dus echt dat je je niet goed hebt ingelezen voor je die vissen kocht. Zebracichlides zijn uitermate agressief die zeker in een te kleine bak geen andere vissen dulden.
Ook is die bak van 1,20m te klein voor deze soort. Ze fokken ook nog eens als konijnen, en de jongen raak je haast niet kwijt
 
De jonge van de zebra cichlide laat ik 1-2 cm groeien en dan gebruikte ik ze altijd voor voer voor me pauwogen.

Ik was de 23st van plan een nieuwe aquarium tekopen van me salaris.

En ik wil ze echt niet weg doen, beter gezegt ik kan me pauwogen gewoon aaien.
 
Aaien of niet ze ziten TE KLEIN. En wat kan je dan kopen?. nogmaals je hebt er 200 cm voor nodig wil je ze goed houden.
 
Nou, dan weet Joey wat voor bak hij gaat bestellen van zijn salaris ;)
 
Dat komt wel goed heb er 1 gezien van 2.20 bij 50 bij 70.
 
Wil niet als een...over komen maar hoop dat die 50 niet je diepte is?. want een vis van 30-40 cm zal daar weinig aan hebben.
 

Terug
Bovenaan