Ik heb zelf jarenlang een koppeltje pauwogen gehad. Ook mee proberen te kweken, maar dit ging erg moeilijk. Ze vraten continu alles weer op en ik wil altijd de natuur haar werk laten doen. Daarnaast had ik een bak van 200 x 60 x 60 en mijn pauwogen zijn ong 20 cm geworden. Een veel kleinere bak moet je niet willen, want dan zijn pauwogen niet de juiste vissen. Ze moeten mooi kunnen groeien en hoe groter hoe beter voor deze cichliden.
Ik heb ze helaas weg moeten doen, omdat ik bij mijn ouders uit huis ging en op mijn kamer simpelweg niet genoeg ruimte had. Zodra ik klaar ben met mijn studie, schaf ik direct weer een bak aan en misschien nog wel groter.
Overigens had ik er ook een meerval in, deze is ook rond de 20 cm geworden, en een kreeft. Dit is jarenlang goed gegaan. Ik gaf ze soms goudvissen als voer, maar over het algemeen korrels. Het grappige was dat 1 goudvis niet werd opgegeten en die is gedurende al deze jaren meegegroeid tot een volwaardige goudvis van 16,5 cm! Planten laten ze niet echt heel en stenen of stammen kan prima naar mijn mening. Ik had dan ook een mooie stam, wat rotsen en naar meerdere malen proberen uiteindelijk geen planten.