Pauwooggrondel nest wat nu?


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal!

Ik was net even in paniek! Ik kon mijn pauwooggrondel man niet meer vinden. Uiteindelijk heb ik hem gevonden in een garnalenflat met eitjes.

Dit is voor het eerst dat ik een nest heb van de pauwogen. Dus nu mijn vraag hoe nu verder? Kan ik de flat in een ander aquarium zetten met pa erbij? Waar ze nu zitten overleven de kleintjes niet met de grote vissen. Of moet ik de alleen de flat met eitjes overzetten en wat moet ik ze dan geven als ze uitgekomen zijn?

IMG_20181204_005831.jpg
 
Je kan ook kijken of er iets van overblijft natuurlijk al zal dat vaak niet veel/niks zijn. Overzetten met Pa zal veel stress geven en je weet dan niet hoe de vis reageerd. Wellicht alleen de eitjes en als er jongen uitkomen kun je liquidfry gebruiken of zelfgekweekte artemia.
 
Ik heb ze erin laten zitten en ze zijn uitgekomen. Ik heb geen baby's gezien, dus die zijn opgegeten. Ik heb de laatste 2 weken door overlijden in de familie en aankomende operatie weinig tijd gehad voor de bak.

Na de operatie, mag ik 6 weken niets doen en komt een vriendin mijn bak onderhouden.

Ach ze zullen vast weer een keer een nestje bouwen.
 
Veel sterkte de komende tijd Danielle. Je hebt nu wel belangrijkere zaken aan het hoofd dan een nieuw nestje moet je maar bedenken.
 

Terug
Bovenaan