Wat is er nieuw

Petruichthys sp "rosy"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spruitje
  • Startdatum Startdatum
S

Spruitje

Guest
Goedemiddag,

Ik heb vorig najaar een groepje van 10 Petruichthys kunnen kopen, waarvan er nu nog 9 over zijn.
Van deze 9 zijn er zeker 2, waarschijnlijk 3 vrouw! Dus ik ga een poging doen jongen te kweken. Daarnaast ben ik van mening dat
vissen die vooral uit de natuur moeten worden gehaald om aan de vraag te voldoen, vaker thuis gekweekt zouden moeten worden en dat
de kweekverslagen juist gedeeld moeten worden om op die manier wildvang te gaan beperken 🙂

Wat ik heb gevonden op internet, samenvatting:
Water temp 22 - 28 graden
pH 7,2 - 7,6
'Oud' water
Aquarium vol met planten
Koppel of trio (1m2v)
Inhoud aquarium: 10 - 20L
Filtering: Enkel waterwissels/spons/klein intern filtertje
Na 1 á 2 dagen ouderdieren uit het aquarium halen

2 artikelen:
https://forums.loaches.com/viewtopic.php?t=24956https://www.seriouslyfish.com/species/yunnanilus-sp-rosy/
Ik heb momenteel staan:
Aquarium 40x25x25 cm (+- 20L) met klein Superfish filtertje, wat plantjes en mijn overwinterende garnalenkolonie.
Hier ga ik planten voor bestellen, een klein bureaulampje als licht (staat nu zonder licht) en de garnalen verhuizen naar mijn 60cm bakje.
Er komt een verwarmingselementje in en nog een thermometer, aangezien ik die bij de garnalen niet nodig heb 😀

Wie volgt? 😀

Succes! Altijd leuk en goed als iemand gerichte kweekpogingen doet.

Op dit moment neemt bij mij het paartje Congochromis dimidiatus het heft in handen. Nu al drie/vier weken met een trosje jongen in de weer. Benieuwd hoeveel er van over blijft uiteindelijk.

Die vis kende ik nog niet, mooie mannen! Heb je ze vaker gekweekt?

Ik heb paaigedrag gespot in de 80cm bak, direct maar een hoop plantjes besteld bij APO.

Ik heb een koppeltje 5 dagen in het aquarium gehad. Geen paaigedrag gezien maar de buik van het vrouwtje was wel dunnen geworden.
Ik heb ze uitgevangen en helaas geen jonge visjes kunnen vinden. Nu ga ik het zand uit dit aquarium halen en verversen met regenwater, om dit wat zachter te maken.
Komende vrijdag kan ik ook 8 Enteromius hulstaerti ophalen, wellicht probeer ik die eerst te kweken, aangezien die van maart - juni in paaimodus zitten. Ook dan zal ik zachter (en wat zuurder) water nodig hebben.

Ik ben benieuwd of het je nog gaat lukken want het zijn erg leuke visjes en ik heb jaren 6 Rosy Loach in een 65 liter gehad maar nooit kleintjes waar kunnen nemen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan