Wat is er nieuw

PH blijft hoog ondanks bodem en osmosewater

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Plankje
  • Startdatum Startdatum
Dat van die goedkope TDS meter snap ik niet? Die van mij meet gewoon ppm en heeft een mogelijke afwijking van 2% staat in de handleiding.

En dank voor de opmerking over de bodem, op de zak staat ook dat de PH tussen en 6 en 6,5 zal worden...niet heel laag dus maar ik zit er ruim boven. En heb mijn zinnen gezet op (kweken met) de taiwan bee's 🙂
 
Dat van die goedkope TDS meter snap ik niet? Die van mij meet gewoon ppm en heeft een mogelijke afwijking van 2% staat in de handleiding.

En dank voor de opmerking over de bodem, op de zak staat ook dat de PH tussen en 6 en 6,5 zal worden...niet heel laag dus maar ik zit er ruim boven. En heb mijn zinnen gezet op (kweken met) de taiwan bee's 🙂
De meeste meters die je via eBay of Ali koopt zijn de goedkope die ik bedoel. Heb er al een heel resem verschillende getest, en bij de meeste is 100ppm = 200 microsiemens.

Je gaat geen problemen hebben met het kweken van TB's op die bodem, met die pH. Belangrijker is dat je de juiste mineralen gebruikt, in de juiste hoeveelheid.
 
Dank voor de toelichting. Ik zal in beide bakjes eens de ppm meten met die van mij en dan laten meten bij de lfs, kijken wat de factor is. Overigens was dit de allergoedkoopste.

En zou mooi zijn als het lukt met de TB's, ik heb de mineralen van Dennerle: bee salt gh+ en een precisie-weegschaaltje en ik test mijn water met druppels. Dus ik denk dat ik wat dat betreft wel op de goede weg ben.

De TB's die mij geboren zijn en waarvan ik een deel wil overzetten straks zijn in water met een hogere PH en KH en GH opgegroeid (gewoon kraanwater op een neutrale bodem).
 
Zal wat zijn dat ze straks niet kweken met alle aanpassingen maar wel gewoon in dat andere bakje! :juggle: 😉
 
:br: Ja inderdaad, daar zou ik wel om moeten lachen. Maar als ik niet overtuigd ben van de waarden met de aanpassing van nu dan worden het andere garnalen, misschien in de combi met een paar van m'n spontaan geboren extreem king kongs. T gaat om het welzijn van de diertjes.

Overigens werden in mijn eerdere speciale garnalen bakje dus geen TB's groot, en nu in mijn bak met vissen en kraanwater wel, dus ik vrees het ergste 😀
 
Ja dat is echt frappant hoor maar kan toch niet anders dat het straks ook moet lukken of gebruikte je toen ook osmosewater en mineralen dan?
 
Nee toen had ik alleen de PH evrlagende bodem. En deze bak is 30 liter ipv 20, dus ik heb goede hoop :engel:...maar ik wil wel zo zeker als kan weten dat alles goed is voor ik van die super mooie beestjes ga kopen dus na de aanpassing nu wacht ik weer een week of twee denk ik...dan draait de boel bijna twee maanden.
 
Ik heb ook een keer had dat 90% van de nakweek gewoon verdween na een paar weken en was ook in een bak met enkel een ph verlagende bodem,echt balen was dat daarom ben ik blij dat het op deze manier wel met ze lukt tot nu toe dan 😉

Langer wachten kan nooit geen kwaad idd.
Weet je al welke je precies gaat kopen dan?
Zou zelf die hele mooie uit je andere bak overzetten en verder mee kweken.
 
Ik twijfel nog een beetje, een aantal van deze gaat er sowieso in (bv twee van de extremes) en als het goed gaat de anderen TB's ook, dat zouden er dan zes zijn als die kleine het ook haalt. En ik wilde er bij Corine dan nog wat mooie bij kopen, of een startgroep met alleen TB's. Dan krijg je het volgende dilemma: preventief kuurtje tegen evt bacterien....dus een andere optie is ook een paar mooie snow whites en misschien mooiste crystal red uit grote bak vissen zodat ik mijn eigen startgroep heb. Dan weet ik wel zeker dat er geen besmetting kan komen etc. en begin ik met sowieso een paar toppers want die extreme king kongs zie ik nergens te koop. Misschien is dat laatste wel het beste....dan kan ik uitselecteren en de minder mooie in mijn grote bak doen of verkopen. Alleen wil ik ook graag wat rode TB's en bv panda er bij.
 
Ja soms is het een raadsel he🙂
 
Nou....ik meet met stripje PH van 6,4 en met de druppels nog steeds 6,7...of duurt het even voor die bodem werkt? Weet iemand dat?
 
Geen idee heb ik nooit opgelet,en hoe is het nu?
 
Hier duurde het zeker wel een week voordat de de waarden echt verlaagd waren en dat hangt ook weer af van het kraanwater.
 
Haha, nog steeds zelfde ph....ben benieuw hoe t verder gaat.
 
Ik zou u niet zo blindstaren op die pH. Het zachte water en de lage KH zijn belangrijker.

Daarnaast gaat een bakje naarmate deze ouder wordt, toch iets verzuren. Dat komt door de afbraak producten.
 
Dank je. Ik ga er verder ook niks aan doen als de ph zo blijft, t lijkt me allemaal stabiel verder (en dat meet ik ook), bruinalg en schimmels zijn al weken weg en alles groeit, dus volgens mij klaar voor de garnalen 🙂. Met de geleidbaarheid zit ik ook wel goed als ik t zo lees bij de verkoper.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan