Wat is er nieuw

ph laten zakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Mij PH is steeds rond de 7 en KH 5.
Nu lees ik dat het este is om een PH van 6,7 a 6,8 te hebben?

Hoe kan ik dit laten zakken en is de KH wel goed?

Waarvoor zou dit "het beste" zijn?

Ik ken zat voorbeelden waarbij dit alles behalve "het beste" zou zijn.

oh ok.

mijn co2 indicator is lichtgroen en gaat eerder naar geel toe dan naar donkergroen.
als ik dan de kh/ph tabel aan houd dan geeft hij aan dat er niet genoeg co2 in de bak zit.
volgens een excel bestand hier een keer gekregen geeft hij aan met de temp van 25 graden een co2 van 16.

Dus dacht ik, als de ph wat lager is stijgt mijn co2 in de bak.
maar als ik nu meer co2 ga toevoegen, wordt dan mijn indicator niet geel.

Ok, maar ik bedoelde wat anders, is er een reden dat je deze pH waarde zou willen hebben? Heb je problemen in je bak? Zo niet zou ik de CO2 checker aanhouden.

4.jpg

Ok, maar ik bedoelde wat anders, is er een reden dat je deze pH waarde zou willen hebben? Heb je problemen in je bak? Zo niet zou ik de CO2 checker aanhouden.

ja heb de hele tijd wel algen gehad. Heb deze week de reactor er uit gehaald,en nu tijdelijk de ferplast energmixer erin. maar heb nu een betere stroming. hoop dat dit veel op problemen oplost. De co checker lijkt mij lichtgroen genoeg.
De no3 zit op 20 en de po4 op 2

ook komen er wat gaten in sommige bladeren van de planten

ja heb de hele tijd wel algen gehad. Heb deze week de reactor er uit gehaald,en nu tijdelijk de ferplast energmixer erin. maar heb nu een betere stroming. hoop dat dit veel op problemen oplost. De co checker lijkt mij lichtgroen genoeg.
De no3 zit op 20 en de po4 op 2

ook komen er wat gaten in sommige bladeren van de planten
Op zich zijn de waarden no3 en po 4 goed. Hoe heb je deze gemeten? Druppeltest?
Dit vraag ik omdat gaatjes in het blad kunnen komen door slakjes, maar daar hoor ik niet over, maar ook door fosfaat tekort.

Ja de waarden zijn gemeten met een druppeltest.
Ik heb geen slak gezien, wel heb ik er amano garnalen in.

Zover mij bekend is volgt Schaive de EI en voegt in principe voldoende voeding toe. Wel heb ik in het verleden aangegeven dat de circulatie ook goed moet zijn😉

Ze zitten er nu nog? al heb ik het gevoel dat het wel minder wordt. Ik heb baardalg en ook groen alg op de ramen en vooral op de staurogyne repens. Maar zoals ik al zei heb ik mijn reactor eruit gehaald en heb nu een betere stroming. Dus hoop dat dat de oplossing is.

mijn waterwaardes zijn
PH 7
KH 5
NO3 20
PO4 2
GH 9
NO2 0

Zover mij bekend is volgt Schaive de EI en voegt in principe voldoende voeding toe. Wel heb ik in het verleden aangegeven dat de circulatie ook goed moet zijn😉

De filter draait nu met niks er tussen, en de bladeren waaien flink heen en weer. het komt uit 1 uitstroom in de achterhoek van de bak

Je waarden zijn niet zo raar. Inderdaad de circulatie maar in de gaten houden. Op zich hoeven de bladeren niet "flink heen en weer" te gaan. De bemesting moet overal komen zorg dus voor een goede circulatie.

is het zo dat osmose of regenwater je ph wat verlaagt?

is het zo dat osmose of regenwater je ph wat verlaagt?
Ja en nee. Je kh is is de buffer voor je ph, met een hoge kh, heb je een hoge en stabiele ph. Met een lage kh, heb je een lagere en onstabielere ph. Dus met een lage kh, kun je een stuk makkelijker je ph veranderen dmv bijv. turf.
Osmosewater en regenwater hebben een kh en gh onder 1, dus de oh os heel instabiel, dus je kunt je oh heel makkelijk veranderen.😉

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/category/waterwaarden-in-het-aquarium-en-in-de-natuur

Is dit te lichtgroen of goed.
Heb trouwens het gevoel dat mijn snelgroeiers deze week niet veel zijn gegroeid

1508517593695499689136.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan