Dat is ie al na een bezoekje aan Agrotools eerder vanmiddagKan je ook goed arm van worden
Dat is ie al na een bezoekje aan Agrotools eerder vanmiddagKan je ook goed arm van worden
Er bestaan al topics over digitale ph meters, maar daar gaat mijn vraag niet opvallen of helemaal relevant zijn. Ik ben niet op zoek naar een advies welke nu de beste is en zo. Ik had er ééntje gekocht die ik mooi en goed geprijsd vond. Als hij een paar tienden puntjes zou afwijken is dat best, gaat mij om de eventuele relatieve veranderingen over tijd en bij verversingen van water.
Maar nu. Ik neem het ding nieuw uit de doos in gebruik en zie krankzinnige waarden, een soort soda, na enige tijd stabiliseerde hij wel rond de 8.5. Ok, dan de kalibratie procedure maar volgen. Geen verschil, dus ik aan dat knopje draaien om hem naar de 7 te krijgen. Hoe ik ook draai, er gebeurt helemaal niks. Nu heb ik net ff geen gedestileerd water in huis, maar goed schoonmaken en dan met een viltdoekje droog, dat moet toch wel een beetje helpen.
Vervolgens is mijn redenering, ok, dan voor nu maar niet goed gekalibreerd, maar hij moet dan toch wel een onderscheid kunnen maken tussen zuur en base. Ik mocht van mijn vriendin niet in de woonkamer in een beker plassen, dan maar een oplossing met schgoonmaakazijn gemaakt. Dat moet naar PH 2 - 3 gaan. Probe erin, niks nada noppes, gewoon 8.
Vraag: Kalibreren of niet, de precieze waarde of niet, vuil of niet, ik mag toch concluderen dat dit ding gewoon kapot is en het terugsturen ? Of zie ik iets essentieels over het hoofd? Is gedestileerd water voor reinigen een alles of niets verhaal waar het gaat over de werking van zo'n ding ?
gr
Mark
Bekijk bijlage 337704
TNXIk weet niet of het zout er invloed op heeft Mark want dat is de reden dat ik mn ph pen niet in zout gebruik.
Een pH meter meet H+ ionen in het water. Omdat het glas is bewerkt met een laagje dat gevoeliger (herhaling gevoeliger) is voor H+ dan voor ander positief geladen ionen.
Dat gezegd hebbende betekent het ook dat het glas ook kan reageren op natrium, kalium en magnesium.
Normaal zijn deze ionen zeer laag aanwezig. Dus meet de elektrode voornamelijk H+ ionen.
In zeewater zijn er veel meer natrium, kalium en magnesium ionen dan H+ ionen.
Dus de meting wordt verstoord door de andere ionen.
Een zeer goede elektrode, kan kortstondig gebruikt worden in zeewater.
Maar moet daarna weer conditioneren in een buffer oplossing.
Laat mijn naam daar nog even niet vallen.Bedankt mensen.
Dan ga ik toch verder kijken en misschien nog een "vervelend" belletje plegen, puur voor de lol, met Coral Fish store. Wanneer zij, als uitgerekend een winkel voor de zoutwaterkant van de hobby, PH meters verkopen, waar vervolgens van beargumenteerd kan worden door nu Biljoenblik, maar dat klinkt heel logisch dus dat geloof ik ook wel, dat deze zullen afwijken met als reden zijn bijgevoegde verklaring, dan ben ik benieuwd wat deze winkel gaat vertellen als ik bij hen een nieuwe meter ga aanschaffen.
Dan zullen ze MOETEN aankomen met de laatste zin uit Biljoenblik z'n reactie: "zeer goede electrode" en dus niet continue laten hangen.
LOL.
Ik houd jullie op de hoogte.
fijn weekend
Mark
Ja dan ben je te laat want je naam is al gevallen las ik in het nieuwsLaat mijn naam daar nog even niet vallen.
Heb daar nog een bestelling uitstaan. Waar ze al een week aan bezig zijn…….
Ik hoop het uiteindelijk nog wel een keer te ontvangen.
Waarom worden er dan wel continu ph metingen gedaan in zeewateraquaria?Een pH meter meet H+ ionen in het water. Omdat het glas is bewerkt met een laagje dat gevoeliger (herhaling gevoeliger) is voor H+ dan voor ander positief geladen ionen.
Dat gezegd hebbende betekent het ook dat het glas ook kan reageren op natrium, kalium en magnesium.
Normaal zijn deze ionen zeer laag aanwezig. Dus meet de elektrode voornamelijk H+ ionen.
In zeewater zijn er veel meer natrium, kalium en magnesium ionen dan H+ ionen.
Dus de meting wordt verstoord door de andere ionen.
Een zeer goede elektrode, kan kortstondig gebruikt worden in zeewater.
Maar moet daarna weer conditioneren in een buffer oplossing.
nou, van Milwauki zijn er nog best duurdere.... en van die website die jij mij destijds stuurde is the sky the limit als het over meten van PH gaatGeen goedkope jongen maar goed dat zal wel een betere kwaliteit zijn dan de regulieren.
We gaan het zien, John.Ja natuurlijk zijn er hele dure exemplaren te koop. Wat ik van marcel begreep moeten de wat betere het kunnen doen en dan zul je snel in deze wat duurdere categorie uitkomen Mark.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.