Wat is er nieuw

Ph osmosewater

Nee de factor is meest al 1,56.

0,64 is van uS naar ppm :DD

hoezo het dubbele : factor ligt op +- 0.64 a 0.67
hoe bedoel je hoezo? dat is wat ik meet. EN daarom heb ik ook een andere besteld. Ik krijg een beetje de indruk dat je mijn posts probeert onderuit te halen.

. Ik krijg een beetje de indruk dat je mijn posts probeert onderuit te halen
Dat denk ik niet Boris maar het is wel raar dat de een vrij stabiele waarden meet en de ander niet. Ook is er een verschil in ppm en uS en dat is waar erwin op doelt ;))
Van ppm naar uS is zo n 1,56 en andersom dus de genoemde 0,64.

Dat denk ik niet Boris maar het is wel raar dat de een vrij stabiele waarden meet en de ander niet. Ook is er een verschil in ppm en uS en dat is waar erwin op doelt ;))
Van ppm naar uS is zo n 1,56 en andersom dus de genoemde 0,64.
idd , zo bedoelde ik het , Boris schreef het "dubbele" , ik reageerde daar op dat die omrekenfactor redelijk vast ligt , en best ver af zit van het dubbele .

Bij de goedkope kan dat vaak niet maar die wij hebben/hadden van Voltcraft is dat toch wel mogelijk?
Het is wel mogelijk. Maar ik zou het echt niet doen. De elektrode moet echt 100% schoon zijn. En de ijkvloeistof vers, en mag je slechts 1x gebruiken.

Ik zou gewoon kraanwater meten en daar moet je toch wel binnen 5% blijven. Je kunt ook de testoplossing gebruiken. En kijken of het een beetje klopt.

Klopt er echt niks van. Dan is doorgaans je elektrode vervuild of stuk. Dus dan kun je beter een nieuwe kopen, dan proberen te kalibreren.

Ik heb destijds de voltcraft gecontroleerd met de oplossing van mijn werk. En die klopte gewoon. En daarmee bedoel ik binnen 10 uS.

heb de Apera pen binnen. Eb gelijk getest. He waardes zijn kraanwater 24,1 graden en een TDS van 310 PH7,8 bij 23,7 graden. Dus dat zijn betere waardes 🙂 de andere pen in inmiddels vriendjes met de kliko

Bijlagen

• signal-2025-02-24-194201.jpeg
    signal-2025-02-24-194201.jpeg
    424.9 KB · Weergaven: 47
  • signal-2025-02-24-194201_002.jpeg
    signal-2025-02-24-194201_002.jpeg
    424 KB · Weergaven: 43
Zo zie je maar weer hoe een niet goed werkende pen je op het verkeerde been kan zetten ;))

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan