Wat is er nieuw

Ph veel te laag hoe omhoog brengen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jelmerh
  • Startdatum Startdatum
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de PH hier uit de kraan 7 was nadat ik dit een hele tijd terug gemeten had.. nu nogmaals gemeten, vind hem wel een beetje aan de hoge kant..

Alle andere bakken zitten dus ongeveer op 8-9 PH denk ik dat het is, lastig te zien.

Mag dus wel ver naar beneden voor de gewone bakken, ik heb 2 L nummer bakken en corydoras alles op deze PH zitten, dat wil de kweek ook niet bevorderen lijkt mij..

hoe zou ik hiermee op eenvoudige wijze mee naar beneden kunnen?

7XUeP27yn-7W0FHwOrTQSdGzWSnD4iuk.jpeg
 
Van een Ph waarde 3 naar 9,er bestond al twijfel over de betrouwbaarheid van je tests maar is nu wel zeker lijkt me.
Zou op basis van deze uitslagen geen ingrepen doen iig.

Er is nu meerdere keren gevraagd naar vervellingen bv maar geef je geen antwoord op helaas...
 
Ik heb tot zover geen verveling gezien laatste tijd. voorheen wel altijd.

Deze gemeten waardes zijn niet uit de garnalen bakken maar uit de andere vis bakken. Ph van de garnalen bakken liggen op 6.5
 
Sorry,was ff de draad kwijt en heb nog ff alles teruggelezen.
Vorige keer gaf je aan de rest van je bakken ook getest te hebben maar kwam je toch op een lagere ph uit of was dat enkel een gok omdat je dacht dat het kraanwater 7 zou zijn?
 
Seabait zei:
Sorry,was ff de draad kwijt en heb nog ff alles teruggelezen.
Vorige keer gaf je aan de rest van je bakken ook getest te hebben maar kwam je toch op een lagere ph uit of was dat enkel een gok omdat je dacht dat het kraanwater 7 zou zijn?

Dat was van de rasbora bak, die is ook 6,5 ( inderdaad ook een visbak ) mijn fout! heb 3 filterzand bakken met vis, en 3 garnalen bakken en 1 rasbora bak op PH die ik naar zand wil doen. maar moeten eerst overwennen met dit verschil aan PH
 
jelmerh zei:
Ik heb tot zover geen verveling gezien laatste tijd. voorheen wel altijd.

Als het echt zo is dat je gh klopt kan dit ermee te maken hebben.
Dan zou je iets van gh plus kunnen uitproberen bv.
 
Seabait zei:
jelmerh zei:
Ik heb tot zover geen verveling gezien laatste tijd. voorheen wel altijd.

Als het echt zo is dat je gh klopt kan dit ermee te maken hebben.
Dan zou je iets van gh plus kunnen uitproberen bv.

Nogmaals getest en is toch echt zo, als ik water wissel, krijg ik hogere PH maar toch ook een hogere GH? dus als ik dan standaard 20% per week ververs moet dit goed komen?
 
Is belangrijk dat je schommelingen voorkomt daarom zie je dat mensen met akadama en garnalen verversen met osmose water en dan mineralen gebruiken.
 
Of de gh dan stijgt ligt aan de waarde die je leidingwater heeft. Ik kwam ook flink in de war met al die baken en waarden moet ik zeggen :stars:.
 
Heb gelijk de GH ff gemeten die is 6 uit de kraan. maar omdat de akadama de ph naar beneden brengt brengt die waarschijnlijk ook de gh naar beneden.. misschien toch echt te veel akadama om alle waardes goed te hebben
 
Ja de akadama brengt ook de Gh omlaag. Hier is die uit de kraan 13 en de bodem trekt hem naar Gh 5 toe.
 
jessicapilon zei:
Ja de akadama brengt ook de Gh omlaag. Hier is die uit de kraan 13 en de bodem trekt hem naar Gh 5 toe.

Dat is helemaal een groot verschil..

ik wil eigenlijk van de akadama af en overstappen naar gewoon filterzand.. is echter te groot verschil voor nu.

Heb sinds kort ook een groep l nummers en deze moet ik dus de PH weer naar beneden brengen..
 
Weer helaas 2 crystal reds dood. ik zag wel dat er eentje vervelt was, de kleur van de vervelling was blauw?
 
Je moet eerst goed nagaan wat de waarden is geweest bij de kweker. Daar moet je het enigszins op aanpassen. Een kleine afwijking is geen probleem. De gewone kun je makkelijk op gemiddeld leidingwater houden maar de TB bijvoorbeeld moeten op een lage ph en kh.
Wat zijn nu dan de waarden momenteel? Heb je ook een foto van die vervelling misschien nog?
 
jessicapilon zei:
Je moet eerst goed nagaan wat de waarden is geweest bij de kweker. Daar moet je het enigszins op aanpassen. Een kleine afwijking is geen probleem. De gewone kun je makkelijk op gemiddeld leidingwater houden maar de TB bijvoorbeeld moeten op een lage ph en kh.
Wat zijn nu dan de waarden momenteel? Heb je ook een foto van die vervelling misschien nog?

Zal zo even kijken, de waardes van de kweker durf ik niet te zeggen, maar ik heb ze al best wel lang. in het vorige aquarium gehouden met hetzelfde water... nooit een dode.. PH was iig 6,5 had ik vanochtend getest

ook bij de kweker zaten de gewoon op een ph bodem, waarde durf ik niet te zeggen.. maar kan ook de bakken niet omgooien om minder akadama erin te doen, zitten momenteel stuk of 50-80 kleine blue diamonds in
 
Dus in de vorige bak op dezelfde waarden en daar ging het goed. Je hebt ook laatst die hele lage waarden gehad zei je als ik me goed herinner en misschien hebben ze een probleem met het vervellen door de wisselende omstandigheden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan