M
moand
Guest
Hallo iedereen
de titel zegt het al, kunnen vuurgarnalen ook op een Ph verlagende bodem?
de rede van mijn vraag is dat ik eind aankomende week een Nano 30 liter krijg en ik heb een zak Dennerle Scaper's Soil liggen die ik ooit gekregen heb.
ik wil graag mijn vuurtjes verhuizen naar de Nano.
de huidige situatie:
mijn vuurtjes zitten nu in een Superfish 30 tropical met een normale grindbodem, plantjes, mosbol, javamos, 2 catappa bladeren en 2 filters (oude en een nieuwe). die nieuwe filter draait nu ongeveer 3 weken mee en gaat mee naar de nieuwe Nano Aquarium.
volgens de beschrijving van de Dennerle Scaper's Soil zouden de Ph en de Kh waarden dalen naar:
Ph: ca. 6 - 6,5
Kh: 0 - 2
waarden(druppeltest) huidige aquarium:
Ph: 7,5
Kh: 5
kunnen vuurgarnalen wel op een Ph verlagende bodem, en is de kweek dan ook gewoon goed.
of is het onverstandig en kan ik beter voor een grind bodem gaan?
de titel zegt het al, kunnen vuurgarnalen ook op een Ph verlagende bodem?
de rede van mijn vraag is dat ik eind aankomende week een Nano 30 liter krijg en ik heb een zak Dennerle Scaper's Soil liggen die ik ooit gekregen heb.
ik wil graag mijn vuurtjes verhuizen naar de Nano.
de huidige situatie:
mijn vuurtjes zitten nu in een Superfish 30 tropical met een normale grindbodem, plantjes, mosbol, javamos, 2 catappa bladeren en 2 filters (oude en een nieuwe). die nieuwe filter draait nu ongeveer 3 weken mee en gaat mee naar de nieuwe Nano Aquarium.
volgens de beschrijving van de Dennerle Scaper's Soil zouden de Ph en de Kh waarden dalen naar:
Ph: ca. 6 - 6,5
Kh: 0 - 2
waarden(druppeltest) huidige aquarium:
Ph: 7,5
Kh: 5
kunnen vuurgarnalen wel op een Ph verlagende bodem, en is de kweek dan ook gewoon goed.
of is het onverstandig en kan ik beter voor een grind bodem gaan?