Wat is er nieuw

Ph verlagende bodem met vuurgarnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter moand
  • Startdatum Startdatum
M

moand

Guest
Hallo iedereen

de titel zegt het al, kunnen vuurgarnalen ook op een Ph verlagende bodem?

de rede van mijn vraag is dat ik eind aankomende week een Nano 30 liter krijg en ik heb een zak Dennerle Scaper's Soil liggen die ik ooit gekregen heb.
ik wil graag mijn vuurtjes verhuizen naar de Nano.

de huidige situatie:
mijn vuurtjes zitten nu in een Superfish 30 tropical met een normale grindbodem, plantjes, mosbol, javamos, 2 catappa bladeren en 2 filters (oude en een nieuwe). die nieuwe filter draait nu ongeveer 3 weken mee en gaat mee naar de nieuwe Nano Aquarium.

volgens de beschrijving van de Dennerle Scaper's Soil zouden de Ph en de Kh waarden dalen naar:

Ph: ca. 6 - 6,5
Kh: 0 - 2

waarden(druppeltest) huidige aquarium:

Ph: 7,5
Kh: 5

kunnen vuurgarnalen wel op een Ph verlagende bodem, en is de kweek dan ook gewoon goed.
of is het onverstandig en kan ik beter voor een grind bodem gaan?

Vuurgarnalen kunnen prima in combinatie met een ph verlagende bodem alleen moet je ze wel goed laten overwennen.

Tja ik adviseer bij aanschaf altijd te vragen van welke waarde ze komen omdat je anders soms problemen kan krijgen met vervellen en de voortplanting.
Nu gaan ze van de huidige ph 7.5 naar een veel lagere ph toe.
Natuurlijk kan het ook goed gaan maar dat is moeilijk te voorspellen.
het beste is om ze te houden op de waarden waar ze op zijn gekweekt. Al gebeurt dat in de praktijk lang niet altijd natuurlijk.

Ik weet het van meer mensen maar ook hier de vuurgarnalen afwisselend op normale en ph verlagende bodem gehouden zonder centje pijn.
Vuurgarnalen zijn zo makkelijk,als ze maar eten hebben en vrouwtjes komt het wel goed 😉

Dan ga ik de ph verlagende bodem toch gebruiken, ik zal ze wel goed laten overwennen.
momenteel heb ik alleen volwassen vrouwtjes en 4 jonkies waar van ik hoop dat er 1 man tussen zit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan