PH verlagende bodem toevoegen

GertvdB

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2015
Berichten
131
Ik heb enkele onderdelen (steen) voorzichtig uit mijn aquarium gehaald, maar nu is daar uiteraard een gat ontstaan in de bodem. Kan ik deze zonder problemen opvullen met nieuwe PH verlagende bodem of moeten daarvoor de dieren eerst uit het water? Er zit al een verlagende bodem in van hetzelfde soort.
 
Als het geen bodem is die de eerste tijd ammonia of ammonium (weet het ff niet meer ;) ) afstoot kan het prima.
 
Het is een bodem van ADA
 
Is dat nu net niet de bodem die wel ammonia afgeeft John??
 
Moet op de verpakking staan,heb je die nog Gert?
 
Wordt op de zak niets over aangegeven, maar er zat een instructieblaadje bij. Daar wordt naar verwezen en laat ik die nu juist niet meer hebben. Ik zal eens op internet zoeken.
 
Amazonia
 
Lees dit als algemene info over ADA Aqua soil,

BELANGRIJK: Water verversen in de opstartfase:
1e week: Iedere dag de helft van het water verversen
2e week: Iedere 2 dagen de helft water verversen
3e week: Iedere 3 dagen de helft water verversen
4e week: Beginnen met afbouwen naar iedere week 10-50% water verversen.

Dus zou het niet direct in je bakje doen.
 
Ik las inderdaad ook: Breng pas dieren in als het veilig is!! Dat zal dan wel inhouden dat het niet direct te gebruiken is ☺. Dat wordt dus een moment kiezen om garnaaltjes te gaan vangen...
 
Top dat er snel wordt gereageerd. Bedankt voor de info en het meedenken.
 
Ik las inderdaad ook: Breng pas dieren in als het veilig is!! Dat zal dan wel inhouden dat het niet direct te gebruiken is ☺. Dat wordt dus een moment kiezen om garnaaltjes te gaan vangen...


Of de nieuwe bodem eerst een paar weken apart in een emmer zetten en steeds verversen bv.
 
Daar dacht ik zelf ook aan. Ik gooi het in een emmer, maar hoe lang zal het dan duren voordat ik het kan vervangen?
 
Vervangen? je ging toch enkel wat opvullen? zou zelf sowieso die 3 weken aanhouden en dan goed meten voor je het in de bak doet.
 
Ik bedoel inderdaad enkele gaten opvullen. Heb nu zoveel gelezen over bodems vervangen dat ik het zelf ga schrijven.
 
Kan ook dat de gaten vanzelf weer opvullen trouwens.
 
Als het niet veel gaten zijn dan kun je het wat verspreiden denk ik maar als er veel bij moet dan is het denk ik een goed idee het eerst in een emmer te doen en te verversen tot het klaar is.
 
Terug
Bovenaan