Ph waarde


schakelaar

Member
Lid geworden
15 december 2019
Berichten
24
Leeftijd
59
Locatie
Apeldoorn
Hoi allemaal
Ik heb een probleem heb een juwel 240 met externe pomp jbl 1502 en geef co2 deze heb ik gezet op 7 ph maar zie de laatste tijd dat de ph omhoog gaat overdag terwijl er niks veranderd is je zou zeggen dat de ph overdag lager moet worden iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen en waar dit vandaan komt
Bvd willem
 

Bijlagen

  • 16603142359421287552882886121334.jpg
    16603142359421287552882886121334.jpg
    415.8 KB · Weergaven: 53
Overdag verbruiken de planten co2 dus dat raakt op als je niet genoeg toevoegt en zal de ph wat stijgen. Werk je met een controller als ik het goed begrijp?
Mocht dat zo zijn en de ph stijgt boven de 7 overdag dan zal hij ook niet uitgaan en zul je denk ik wat meer bellen moeten geven.
 
Dank je voor reactie
Heb een co2 checker erin en deze is mooi groen.dus ik kan hem eigenlijk niet nog meer bellen geven zit nu ongeveer op 60 bellen per minuut.vind alleen raar dat het sinds laatste maand dit gebeurt terwijl ik niks anders doe dan normaal misschien toch door temperatuur deze is wel iets hoger maar heb een fan opstaan
 
Wat kan is dat je door de fan meer oppervlaktebeweging hebt en dan drijf je door gasuitwisseling co2 uit.
 
Heb net kraanwater gecheckt deze is ook al van normaal 6,5 naar 8 gegaan(ph) zal op de regen wachten kijken of het weer naar beneden gaat
 
Op welke manier voeg je CO2 toe. Heb je een automatisch, met een electrode/controller aangestuurd systeem? Hoe komt de CO2 binnen; Flipper, diffuser misschien inline of met een reactor? Kortom, vertel zo uitbreid mogelijk dat maakt een eventuele oplossing gemakkelijker te geven.
 
Heb een ph controller en via taifun inline
De co2 permanent tester van jbl en deze is mooi groen
 
Heb een ph controller en via taifun inline
De co2 permanent tester van jbl en deze is mooi groen
Mooi groen? Je dropchecker lijkt op de foto wat meer blauwgroen, in ieder geval donkergroen waar hij geelgroen zou mogen zijn, meen ik op te merken. Je controller zou je op pH 6.8 kunnen zetten. PH 7 is neutraal waar planten, althans de jouw meeste planten met uitzondering van je Vallisneria, van zachtzuur water houden. Verder valt me op dat je Ludwigia kaal aan de onderkant is wat wijst dat die plant een hogere lichtsterkte wil wat daarbij dan trouwens ook weer vraagt om een hogere CO2 toevoer. Denk je ook aan bodemvoeding voor je planten naast de waterkolom toevoegingen?
 
Ja foto recent geeft de kleur aan dat het moet zijn wacht totdat de verlichting aan is maak ik nog wel een foto met flits is het niet goed te zien


 

Bijlagen

  • 20220813_152204.jpg
    20220813_152204.jpg
    128 KB · Weergaven: 42
Mooi groen? Je dropchecker lijkt op de foto wat meer blauwgroen, in ieder geval donkergroen waar hij geelgroen zou mogen zijn, meen ik op te merken. Je controller zou je op pH 6.8 kunnen zetten. PH 7 is neutraal waar planten, althans de jouw meeste planten met uitzondering van je Vallisneria, van zachtzuur water houden. Verder valt me op dat je Ludwigia kaal aan de onderkant is wat wijst dat die plant een hogere lichtsterkte wil wat daarbij dan trouwens ook weer vraagt om een hogere CO2 toevoer. Denk je ook aan bodemvoeding voor je planten naast de waterkolom toevoegingen?


Dank je voor je bericht ik geef alo in one en capsules voor crypto de andere doe ik kleitabletten heb de verlichting nu op 10 uur gezet stond op 8 uur en iets meer co2 heb nu ruim 60 bellen per minuut
 


Dank je voor je bericht ik geef alo in one en capsules voor crypto de andere doe ik kleitabletten heb de verlichting nu op 10 uur gezet stond op 8 uur en iets meer co2 heb nu ruim 60 bellen per minuut
Ik weet niet of hij dat ermee bedoeld maar dat is nogal een heftige verandering, hierdoor zullen de planten nog meer voeding en co2 gaan vragen.
Ik zou eerst eens gaan proberen op 8 uur je dropchecker Richting geelgroen te krijgen.

Vind het sowieso knap dat je met 60bpm toe komt op die bak!
 


Dank je voor je bericht ik geef alo in one en capsules voor crypto de andere doe ik kleitabletten heb de verlichting nu op 10 uur gezet stond op 8 uur en iets meer co2 heb nu ruim 60 bellen per minuut
Pas op, je verward lichtduur met lichtsterkte! En dat zijn toch heel verschillende dingen! Je lichtduur zou je op zo'n 8 uur moeten houden, exclusief eventuele dimtijden. Mijn eerdere opmerking over je lichtsterkte aangaande je Ludwigia. Haar kleur is niet optimaal en ze heeft te veel bladverlies onderaan wat samenhangt met licht en mogelijk voeding. Maar mogelijk kán je lichtsterkte of intensiteit niet hoger? Dan past de gekozen plant misschien niet in je bak. En ten overvloede wellicht nog even: Je CO2 hoeveel die je toevoegt staat in verhouding tot de lichtsterkte of ook wel lichtintensiteit genoemd. Dat heeft dus niet met de lichtduur te maken! Een hogere lichtsterkte kan ook betekenen dat er meer groei is en dus meer voeding gevraagd wordt. Maar het is nu eenmaal zo dat je plantkeuze bepaald wordt in de eerste plaats aan de lichtsterkte vraag van je planten. Je voeding is altijd een afgeleide daarvan. In de gouden driehoek zie je dat mooi afgebeeld: Het licht komt eerst en staat in de top. De rest zijn, als gezegd, afgeleiden en worden bepaald door die lichtsterkte in de top.
gouden_driehoek-600x600.jpg
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan