Wat is er nieuw

Ph_verlagende bodem noodzakelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dolle ancistrus
  • Startdatum Startdatum
D

dolle ancistrus

Guest
Hallo iedereen, ik wil misschien bijengarnalen kopen en nu vraag ik mij af of zij net als crystal red en black garnalen ook een ph verlagende bodem nodig hebben. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Nee hoor. Ik ze in een nano zitten en op gewoon leidingwater met een ph van rond de 7.8
Je kan wel even vragen op welke ph ze zitten als je ze koopt maar op zich heeft het bijtje net als bv een vuurtje geen echt lage ph nodig.

Ok, heel erg bedankt jessicapilon, ook voor je link, ik had al op die site gekeken maar wist niet of ze wel betrouwbaar was en ik ben zelf geen kei in waterwaarden dus, dan hoop ik dat ze goed kweken als ik ze koop want ze zijn best prijzig, hoeveel had jij er in het begin aangeschaft en heb jij al (veel) jongen gehad?

Ik kaap even je topic, want zit met hetzelfde. de exacte garnalen weet ik nog niet, maar zo'n ph verlagende bodem lijkt me ook geen langdurige oplossing (als in: jaren).

Nu kan ik redelijk goedkoop aan capatta-bladeren komen. Is dat ook een optie? als ik elke 4 weken een blad zou doen (23 literbak is het) zou ik 4,50 per jaar kwijt zijn. Dat lijkt me geen slechte oplossing, maar verlaagt dat de PH genoeg? mijn KH is namelijk nogal hoog.

en kwa PH meten: is dit wat?
http://static.webshopapp.com/shops/0393 ... -water.jpg

doe het nu met druppels/strips. Maar vertrouw de oplossingen niet zo meer gezien de leeftijd van beide. Dit zou een simpele oplossing zijn, en makkelijker meten.

Is oke tharealmb 🙂, zijn er verder nog forumleden mer ervaringen met de bijengarnaal?

En die ph verlagende bodem moet om de paar maanden vervangen worden omdat het zijn werking verliest. Bij veel verversen sneller heb ik ergens gelezen. En daar komt nog eens bij dat die bodems ook vrij duur zijn.

Ik heb zelf verschillende ph verlagende bodems gebruikt van oa Colombo en Fluval maar die gingen minimaal een half jaar mee en na dat half jaar verlaagde ze ook nog steeds iets.
De duur van de werking is ook afhankelijk van de ph die je kraanwater heeft en de hoeveelheid die je ververst natuurlijk.

De ervaring is dat Catappabladeren nauwelijks de ph verlagen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan